Kako voditi društvene mreže? 10 savjeta za početnike

~|icon_table~|elegant-themes~|outline

19.02.2019

Marketing na društvenim mrežama je proces u kojem gradite svijest o vašem brendu, uslugama i proizvodima koje nudite putem različitih društvenih mreža.

Glavni cilj svake kampanje na društvenim mrežama je povećati promet na web stranici i/ili profilima koje vodite, povećati vidljivost proizvoda i/ili usluga koje nudite, pridobiti veću skupinu ljudi koja vas prati koji će u konačnici postati klijenti/kupci vaših proizvoda i usluga.

Zašto je marketing na društvenim mrežama bitan?

Jer je to najbrži način za širenje riječi o novom proizvodu, usluzi ili vijest – npr. objava na Twitteru može prenijeti riječ u roku od jedne minute po cijelom svijetu – puno brže nego televizija ili radio.

Popularno je – svi su na društvenim mrežama – barem ste si olakšali posao i možete točno istražiti gdje se nalazi vaša publika, tj. klijenti.

Nova vrsta marketinga – više ni ne obraćamo pažnju na plakate u gradu, rijetko kad zapravo pogledamo letak koji dobijemo – čak i ako ga proučimo mala je vjerojatnost da ćemo poduzeti neku radnju.  Danas smo na društvenim mrežama i ako želite uspjeti u marketingu i vi morate biti tamo.

Donosimo 10 savjeta kako započeti:
  1. Odlučite koja je društvena mreža najbolja za vas
  2. Optimizirajte svoje stranice na društvenim mrežama
  3. Povežite web stranicu ili blog sa stranicama na društvenim mrežama
  4. Istaknite na web stranici tipke društvenih mreža
  5. Nađite i zapratite utjecajne osobe u vašoj djelatnosti
  6. Držite ravnotežu između ljudi koje vi pratite i oni koji vas prate
  7. Podijelite zanimljiv sadržaj – tekst, fotografiju, videozapis
  8. Objavljujte sadržaj više puta dnevno – ali nemojte pretjerivati
  9. Ako vas netko zaprati – zapratite i vi njih
  10. Poštujte pravila i budite strpljivi

Dok ne upoznate dobro na koji način funkcioniraju društvene mreže – najbolje se fokusirati na jednu ili dvije  – to je bolje rješenje nego objavljivati isti sadržaj na različitim društvenim mrežama. Kako ćete otkriti koja je platforma najbolja za vas? Istražite na kojoj mreži su utjecajni ljudi iz vaše grane poslovanja (influenceri) i kako im ide.

Zatim se usredotočite na bitne stvari kao što su:

  • Koristite prave fotografije – pokažite svoje lice. Društvene mreže su ovdje da se povežete s ljudima i zbog toga je jako važno podijeliti s publikom dio sebe. Napišite zanimljiv opis o sebi ili o svojoj firmi – koja je pozadina iza svega, s čim se ponosite.
  • Ako želite možete i napisati što ćete u budućnosti dijeliti na vašim stranicama – npr. ovdje možete naći korisne savjete o digitalnom marketingu ili web dizajnu.
  • Svakako popunite polja za druge društvene mreže – link od web stranice, Twitter, Pinterest i sl.

Povežite web stranicu ili blog sa stranicama na društvenim mrežama. Ako niste sigurni kako to napraviti – svakako se javite i pomoći ćemo vam.

Nemojte zaboraviti dodati ikonicu društvene mreže i na web stranicu – Ovo je korisno jer tako posjetitelji stranice mogu lakše podijeliti sadržaj koji ste objavili ili doći do vaše npr. Twitter stranice na jednostavan način. Imajte na umu da veće ikone dobiju više klikova od manjih ikona za društvene mreže.

Nakon tehničkih detalja dolazimo do zanimljivog djela – za nekoga to sve radimo, zar ne?

Prvi korak je naći utjecajne osobe – osobu koja je u istoj grani poslovanja kao vi. Povežite se s njima, dodajte ih na svoje društvene mreže. Nemojte očajavati ako vam ne vrate istom mjerom, ima i drugih razloga zbog čega je ovo bitno: platforme će koristiti informacije za stvaranje prijedloga koga pratiti –  tako ćete lakše doći do drugih sličnih ljudi – ili oni do vas. Drugi trik koji se koristi je da osobe prate pratitelje poznatih osoba jer znaju da će ih netko vjerojatno zapratiti nazad. Treći korak je da te osobe dijele korisne informacije koje vam mogu pomoći – možete ga podijeliti na svojim stranicama a i sami nešto naučiti.

Ravnoteža između osoba koje pratite i onih koji vas prate – iznimno je važno pogotovo na Twitteru i Pinterestu zbog:

  • Programskih aplikacija koje koriste taj omjer za kreiranje prijedloga – koga pratiti. Pa ako imate velik omjer smanjujete si šansu za dobivanje kvalitetnih pratitelja.
  • Povjerenja – Što mislite koji profil djeluje vjerodostojnije – onaj koji ima 1000 pratitelja a 2500 osoba prati, ili onaj s 550 pratitelja, a prati 510 ljudi?

Dijelite zanimljiv sadržaj, fotografije – ovo je temelj svake uspješne marketinške kampanje na društvenim mrežama. Ako dijelite koristan i zanimljiv sadržaj – ljudi će ga podijeliti više puta, a to znači veću publiku na web stranici i ponekad više novih klijenata.

Na što mislimo kad kažemo zanimljiv sadržaj?

    • Članci/priče/stranice koje su povezane s vašom djelatnosti no nisu vaš sadržaj – svakako možete podijeliti nešto zanimljivo što je netko drugi objavio
    • Zanimljive statistike o djelatnosti kojom se bavite
    • Motivacijski citati koji su povezani s vašim poslom
    • Istraživanja
    • Fotografije i videozapisi
    • Humor – možete s vremena na vrijeme podijeliti šalu, smiješnu fotografiju ili nešto što će nasmijati vašu publiku – naravno samo pazite je li primjereno za ljude koji prate vaše objave
    • Bez # (hastag) ništa. Preko njih vaš sadržaj može pronaći više ljudi – koristite ih na mrežama koje podržavaju te oznake – Twitter, Pinterest, Instagram

Koji je pravi broj koliko često objavljivati – sve ovisi o društvenoj mreži koju izaberete koristiti. Facebook – ne više od 1- 2 na dan i ne više od 7 puta tjedno, Twitter – što više to bolje, Pinterest – par puta dnevno je dovoljno.

Zapratite ljude koji vas prate – ako to zanemarite ljudi će vas prestati pratiti i uskoro će vam se smanjiti broj pratitelja – a ako to možete spriječiti bilo bi svakako korisno.

Budite strpljivi i držite se uputa – ako ste početnik nemojte gubiti nadu ako odmah ne krene kako ste zamislili. Za izgradnju publike treba malo više vremena – to je kao kad upoznate nekog novog – ne možete očekivati da ćete odmah biti najbolji prijatelji. A i sam sistem vam ne dopušta da radite što želite (dodati ili zapratiti više tisuća ljudi u jednom danu) – inače će vaš račun biti uklonjen zbog spama!

Za bolju organizaciju vremena kreirajte svakako plan za društvene mreže.

Zaključak

Fokusirajte se na kvalitetu prije nego na kvantitetu – nemojte razbijati glavu što ne stignete kreirati brdo sadržaja za društvene mreže – to vam nikako ne bi trebao biti cilj. Bolje se usredotočite na ono što mislite da je važno za vaš posao i neka taj sadržaj bude kvalitetan, fotografije vrhunske – jer tako ćete steći publiku koja vam je bitna i koju uistinu zanimaju vaše usluge i proizvodi te što imate za reći.

Budite sigurni da vaš sadržaj nudi vrijednost. Ako samo prodajete – ljudi će brzo izgubiti zainteresiranost da prate vašu stranicu – jer se ne razlikujete od drugih prodavača. Ne zaboravite da kreirate sadržaj za ljude – budite jednostavni, iskreni i pružite kvalitetan sadržaj.

Ako postignete da publika rado posjećuje vašu web ili stranicu na društvenoj mreži, kada redovno komentiraju i dijele sadržaj na svojim profilima ili stranicama – onda znate da ste na pravom putu – stvorili ste svoju publiku koja vam vjeruje i kojoj ćete sigurno biti prvi na pameti kada im zatrebaju vaše usluge ili proizvodi. Ostalo će doći s vremenom.