Svi volimo planirati, odrediti si ciljeve kako bi postigli ono što želimo. Nije drugačije ni u poslovanju, potrebno je imati vodilje koje će olakšati cjelokupan proces. Plan za društvene mreže je potrebno kreirati unutar samog marketinškog planiranja. Otkrivamo na što se fokusirati prilikom izrade:
Prvo je potrebno odgovoriti na pet pitanja:
1. Koja je društvena mreža najbolja za vaš posao?
2. Koje ciljeve ćete ispuniti preko društvenih mreža?
3. Kako ćete mjeriti uspjeh marketinškog plana?
4. S kojim budžetom raspolažete?
5. Tko će implementirati (provesti) vaš plan na društvenim mrežama?
U početku je dobro fokusirati se na dvije do tri društvene mreže. Kada se savlada i nauči pravilno korištenje istih broj se može povećavati. Naravno, kako smo u blog postu objasnili, opet ništa bez ciljane publike. Treba odabrati društvenu mrežu koju koristi vaša ciljana skupina. Dobro je saznati što ciljana skupina koristi, inače sadržaj nitko neće vidjeti – neće doći do potencijalnog klijenta.
Najlakši način na koji možete saznati što publika koristi je pitati ih. Pomoću kratke online ankete možete dobiti za vas korisne podatke.
The balance small business navodi kako je ključno odrediti cilj na društvenim mrežama. Želite li povećati broj ljudi koji prate vaš rad, hoćete li proširiti riječ o poslovanju, povećati prodaju, dovesti ljude na blog ili web stranicu…
Odredite cilj
Trik je odrediti cilj koji je mjerljiv – koji se može pratiti i analizirati. Zacrtajte si cilj koji je realan i dostižan. Neka vaši ciljevi budu korisni i pametni – što vrijedi milijun fanova na Facebook – u ako ništa ne kupuju ili nisu u interakciji s vama?
Kako ćeš znati djeluje li strategija ako ne pratite rezultat? Nikako, naravno. Zbog toga postoje stranice koje sadrže sve podatke koji će vam pokazati relevantne podatke za vaše naloge na internetu. Ako imate svoju web stranicu možete koristiti Google Analytics. Korisno je i uspoređivati rezultate za svaku platformu posebno – tako vidite koja je društvena mreža najefikasnija ili koliko je vaš uloženi novac iskorišten – koliko imate koristi od uloženog, što ste dobili s time.
Većina korisnika vide društvene mreže kao zanimljiv i besplatan način promoviranja. A zapravo nije tako. Nemojte misliti da je korištenje društvenih mreža kao Facebook, Pinterest, Twitter besplatno jer nije – i da nikome ne plaćate vođenje, ne oglašavate se – vaše vrijeme je također novac. Zamislite samo koliko bi drugih stvari mogli raditi umjesto da smišljate sadržaj za društvenu mrežu ili odgovarate na pitanja vaših kupaca.
Stoga je važno odrediti iznos novca koji možete izdvojiti za društvene mreže. Odredite najprije koliko novaca možete izdvojiti za sam marketing i tek onda postotak koji će biti za društvene mreže. Opet sve ovisi o zlatnoj ciljanoj skupini za koju sve i radite i s kojom se želite približiti. Tako da, ako imate publika koja je iznad šezdeset godina – više će te novaca izdvojiti na TV reklame nego na oglašavanje preko društvenih mreža. Kada se kreira plan za društvene mreže tada je potrebno svaku objavu, fotografiju, komentar, videozapis prilagođavati tom cilju ili planu.
Tko će to raditi?
Razmislite imate li vremena sami voditi društvene mreže – objavljivati redovno sadržaj, odgovarati na upite, komentirati i sl. Ako odvajate npr pet sati tjedno samo za društvene mreže – morate razmisliti hoćete li toliko vremena imati za tjedan, mjesec ili godinu dana? Ako se odlučite zaposliti agenciju, osobu koja će vam voditi virtualni profil – i pomislite kako su skupi (pa to je samo objava posta na Facebooku ili dvije fotografije proizvoda – to može svatko napraviti)– sjetite se samo što je ta osoba mogla raditi u to vrijeme umjesto da prati, komentira i objavljuje sadržaj za vas.
Imarketing navodi kako je od iznimne važnosti kreiranje plana sadržaj i kalendar objava kako bi si olakšali posao. U planu sadržaja odgovorite na pitanja kao: koju vrstu sadržaja ćete objavljivati, koliko često, tko će kreirati sadržaj, koji je najbolji način za promoviranje istog.
Pod kalendar objava podrazumijeva se da odredite datum i vrijeme objave blog posta, Facebook objave ili Tweet – a. Ako zakazujete objave unaprijed olakšat ćete si život, nećete razmišljati stalno o objavama i što je najbitnije – nećete ih pisati u letu nego ćete si ostaviti vremena za razmišljanje o sadržaju koji plasirate publici.
Zaključno
U današnje vrijeme više nije dovoljno pisati super zanimljiv, poučan tekst. Pametno ga je objaviti s kratkim videozapisom koji opisuje cjelokupan tekst u nekoliko minuta.
Za koji god način se odlučili, koju god platformu izabrali kao bitnu za razvoj poslovanja potrebno je korisnicima odgovoriti na pitanja koja ih muče, zabaviti ih ili im pak riješiti problem- tj. učiniti njihov život lakšim i ponuditi im dodatnu vrijednost.
Ako vam je potrebna pomoć oko pisanja marketinškog plana, plana objava za društvene mreže, određivanja ciljeva ili ciljane skupine ili pak niste sigurni kakav sadržaj vaši kupci preferiraju slobodno se javite na [email protected].