Tko je tvoj pravi kupac? + besplatni template za pronalazak istoga

~|icon_table~|elegant-themes~|outline

16.08.2018

Tko su moji kupci?

Bez klijenata nema ni uspješnog poslovanja, no već je poznato da nema usluge ili proizvoda koji je univerzalan. Nismo svi jednaki i nemamo potrebu za istim stvarima ili uslugama.

Poslovanje u digitalnom dobu zahtjeva izvrstan (digitalni) marketing. Bez plana nema ni uspjeha!!!  Određivanje ciljane skupine klijenata (‘buyer persona’) je ključan dio svakog marketinškog plana. Ako nemaš konkretan tip osobe, klijenta kojem se obraćaš –  zalutat ćeš u šumi korisnih savjeta i  informacija koje su na tržištu.

Kako smo u prethodnom članku o Content marketingu pojasnili, ciljana skupina je iznimno bitna jer uvelike olakšava daljnji posao. Proces nije lagan, dugotrajan je i potrebno je misliti na sitne detalje. Dugoročno donosi napredak poslovanja i zadovoljstvo klijenata.

Prema HubSpotu, ‘buyer persona‘ je generalizirani, fiktivni prikaz vašeg idealnog kupca. Prepoznati svog idealnog klijenta/kupaca te ga razumijeti (njegove potrebe i želje) važno je zbog kasnijeg stvaranja sadržaja za njega, razvoja proizvoda ili usluge namijenjenog njemu, praćenja prodaje, kao i zadržavanja tog istog kupca.

Jednostavnije, ciljana skupina su osobe koji kupuju vaše proizvode ili koriste usluge koje nudite.  Bitno je znati s kime pričate kako bi odredili najbolji način da pridobijete njihovu pozornost.

Pitanja na koje trebate odgovoriti:

  • Tko su osobe koje kupuju moj proizvod; koriste moje usluge?
  • Kojeg su spola? Gdje žive? Koliko imaju godina?
  • Rade li? Koliko zarađuju?
  • Koliko često kupuju? Koliko novaca mogu izdvojiti za proizvod/uslugu?
  • Što ih potiče da kupe moj proizvod/uslugu? Imaju li koristi od kupovine istoga? Jesu li zadovoljni nakon kupnje?

Osnovne informacije o osobi koja je vaša ‘buyer persona’ nisu dovoljne, da bi vas shvatili ozbiljno morate grebati malo ispod površine. Klijent je samo čovjek, ljudsko biće. Stoga pokušajte saznati obične podatke kao:

  • Koje su njihove želje, potrebe? Imaju li frustracija, problema?
  • Kako razmišljaju, što vole?
  • Imaju li hobi? Čime se bave u slobodno vrijeme? Kakav lifestyle preferiraju?

Primjerice, ukoliko ste proizvođač eko proizvoda tipa goji bobica, aronije i sl., za svoju ciljnu skupinu možete navesti žene i muškarce ispod 40 godina, koji žive na području cijele Hrvatske, preferiraju zdravu prehranu i kvalitetnije namirnice koje kupuju uglavnom na tržnici ili kod lokalnih proizvođača, veće su kupovne moći, vode aktivan život, prijevozno sredstvo im je više bicikl manje automobil, koriste Facebook i često posjećuju sajmove zdrave prehrane.

Ovo su samo neka od pitanja koja vam mogu biti od pomoći prilikom određivanja ciljane skupine, ima ih naravno, mnogo više (ukoliko želite template za izradu svoje ‘buyer persone‘ možete nam poslati upit na mail contact@tabardi.hr i dobit ćete ga besplatno).

Gdje je vaša publika skrivena?

Content (sadržaj), oglas, … u koji ste uložili mnogo truda ne znači previše ako ne dođe do grupe ljudi kojima je namijenjen. Važno je znati gdje se kreće vaša publika – na kojoj društvenoj mreži je prisutna, koriste li Facebook ili više preferiraju Instagram, jesu li zastupljeni na obje mreže ili na nekoj trećoj. Kada to otkrijete imate mogućnost preoblikovati blog post ili videozapis, fotografiju, odnosno sadržaj koji stvarate, a koji će se bolje uklopiti u odabranu/e platformu/e. Na taj način ćete iskoristiti maksimalan potencijal društvenih mreža, uštedjeti vrijeme i novac te ćete imati bolji ROI (povrat od uloženog ukupnog kapitala).

Da biste odredili svog savršenog kupca trebate biti pomalo kao Adrian Monk ili Sherlock Holmes, pravi mali detektiv. Svaki podatak je od iznimne važnosti, što više informacija prikupite to ćete lakše početi razmišljati kao klijent i samim time prikazati proizvod / uslugu kao nešto drugačije, jedinstveno na tržištu – na njima zanimljiv način. Cilj svakog poduzetnika (iskusnog ili početnika) je zadovoljstvo klijenta koji će svoje oduševljenje kupljenim proizvodom/uslugom podijeliti s obitelji, prijateljima i kolegama.  Zbog toga je korisno slušati, obraćati pažnju na ljude s kojima surađujete. Posebice danas kada ljudi imaju bezbroj mogućnosti i opcija za kupnju.

U početku vam se može dogoditi da pogrešno targetirate svoje potencijalne kupce/klijente, no ne odustajte. Nakon puno pogrešnih, dolazi još više onih pravih klijenata koji će zadovoljstvo vašim proizvodom/uslugom dijeliti dalje. Nemojte se bojati kritika ili pohvala. Kritike su tu da vas nauče što biste trebali popraviti ili prilagoditi klijentima, dok su pohvale tu da vas još više poguraju naprijed. Jednom kada pronađete svoju’ buyer personu’, svoju ciljanu skupinu, vidjet ćete da su vaši kupci zapravo odlični. Posao će teći, suradnja će biti sjajna, bez nesporazuma i zastoja, uz zadovoljstvo svih strana.

Zaključak

Znate li tko je vaš idealni klijent/kupac? Jeste li ga već odredili ili još tapkate na mjestu? Ako znate, jeste li svoju ponudu prilagodili upravo njima? Jesu li vaše društvene mreže i sadržaj koji stvarate korisni, relevantni i privlačni za kupca? I za kraj, nalazi li se kupac uopće na mjestima gdje s njim pokušavate komunicirati? Ukoliko vam zatreba pomoć oko kreiranja vašeg idealnog kupca, buyer persone, ciljane skupine, javite nam se na mail contact@tabardi.hr i rado ćemo vam pomoći. 🙂