Zašto je vježbanje sinonim za marketing?

Iako je ljeto pri kraju – svi želimo biti zgodni, lepršavi i utegnuti. Tako bi trebali misliti i na posao kojim se bavimo – svaki dan odvojiti pola sata na vježbanje i marketing kako bi OPG, obrt ili udruga ostvarila rezultate i ciljeve koje ste zacrtali. 

O čemu se radi?

Prije svega, zamislimo da od 1. rujna ili još bolje 3. rujna (ponedjeljak je dan za velike odluke) odlučite krenuti u teretanu ili na dijetu. Sad ste puni elana, sve možete – rezultat će doći dok kažete keks. Svoju avanturu započnete s trčanjem. Sat vremena da se sve dobro utegne, pa se zbog zgodnog momka koji je prije vas vozio bicikl odlučite i vi tim putem – deset kilometara je taman za prvi dan. No, nećete valjda tu stati – znate da se ne možete pohvaliti prijateljicama ako niste dotaknuli uteg. Nakon dobro odrađenog treninga doći ćete kući sretni i zadovoljni. No, sljedeće jutro će sve doći na naplatu – od upale svakog mišića na tijelu neće vam biti do ničega, a pogotovo do vježbanja.

To nije nikako cilj kojem bi trebali težiti. Tako je i u marketingu, potrebno je raditi svakodnevno ali ne previše (savršen posao, zar ne?). Poznate kompanije diljem svijeta nisu postale uspješne zbog jedne objave na Instagramu, web stranici ili Twitteru. Oni su tu jer su svakodnevno zadnjih deset godina objavljivali sadržaj. Promocijom svojih proizvoda i reklamiranjem  diljem svijeta podsjećali su ljude da postoje.

Upornost

Znate da sa 100 sklekova nećete imati definirana leđa ili s jednim sprintom noge atletičara – isto tako je i s poslovanjem. Jedan oglas je samo početak učenja i napretka koji ste zacrtali. Zbog toga,  ako budete predani svom cilju godinu dana, rezultati će biti vidljivi. Okolina će primijetiti promjenu. Nijedan izazov nećete odbiti – bilo to planinarenje, hodanje pet kilometara do posla ili plivanje – vama je svejedno. Imate više samopouzdanja, prihvaćate svaki izazov i priliku da pokažete da ste dorasli svakom problemu. Da, upravo to. Kada vidite da vaš marketinški plan djeluje, kada ste svjesni da 1$ na dan čini razliku za vašu prodaju i samo poslovanje onda ćete imati više vjere u sebe i posao.
Kroz vaše obraćanje publici (objave na društvenim mrežama, blog postovi, videozapisi, javni nastupi) osjetit će se da ste sretniji, opušteniji i zainteresiraniji za svoj posao. Možda nećete u startu kupiti Aston Martin ili villu na Jadranu ali potencijalni kupci će stvoriti pozitivnu sliku o vama koja će ih možda kasnije navesti da kupe vaše jabuke umjesto susjedovih. Isto kao kad ste neki dan uspjeli otrčati deset kilometara i niste pali u nesvijest.

Poštujte granice

Dobro je (kao u sportu) znati svoje granice u poslovanju. Kao početnik nećete moći trčati sat vremena po nizinama i dolinama, isto kao što vaš prvi oglas ili kampanja neće donijeti bajne rezultate (ispričavam se ako griješim). U sportu je to vaša izdržljivost i snaga dok u poslu novac je taj kojim raspolažete. Nije pametno odmah platiti 100 $ kampanju ili oglas za koji ne znate kako će proći kod ciljane publike. Potrebno je uzeti probno razdoblje (prilagodba) i pratiti rezultate – na što ljudi reagiraju, tko čita, u koje vrijeme, imaju li ljudi koji otvore vaš oglas nešto zajedničko. Kada želite poboljšati fizičko stanje isto tako mjerite otkucaje srca, brojite svaki novi trbušnjak u zadanom vremenu, tj. jednostavnije rečeno pratite rezultat. Nakon nekog vremena vidjet ćete da će se tijelo prilagoditi i moći ćete puno više nego na početku. Napredak je mjerljiv – to je poveznica marketinga i tjelovježbe.

Ponavljanje je majka znanja?

Sigurno ste ovu izreku barem jednom čuli (ja na svakom satu zemljopisa u osnovnoj školi). Ali, istina je. Najvažnije je kontinuirano vježbanje, ponavljanje istih radnji koje dovode do nivoa kada više ne razmišljate što radite, a radite savršeno. Za to je potrebno vrijeme i svakodnevan trud. Marketing se najbolje uči stalnim pokušavanjem. Primjer – Vidim da moji oglasi više nisu zanimljivi muškarcima od 40-55 godina koji žive na području Osječko – baranjske županije. Jesam li nešto promijenila u načinu pisanja, objavljivanju sadržaja? Na kojem postu sam primijetila promjenu? Kako mogu popraviti rezultat?

Uvijek volimo čuti savjet nekoga tko je duže u poslu, tko zna što radi. Trener je tu da vam pomogne ostati pribran, fokusira vas na cilj i plan. No, on ne radi onaj teži dio posla za vas. Ne vježba  svaki dan pola sata – sat, dobije mišiće i čarobnim štapićem prenese na vaše tijelo. On vas potiče, daje vam samopouzdanje, tjera vas da probijete granice u glavi.

Tko će vam pomoći?

Za razliku od trenera, digitalne agencije rade sav težak posao za svoje klijente. Naravno, ni mi nemamo čarobni štapić – potrebno je dati smjernice, odrediti ciljeve. Na taj način vaš posao možemo dovesti na razinu koju želite. Stoga, dajte svoje povjerenje i malo vremena ljudima koji su svakodnevno u tom poslu – uvijek postoji probno razdoblje gdje možete vidjeti jeste li zadovoljni radom ili ne.
Uspjeh se ne može dogoditi preko noći, to smo svi svjesni. Potrebno je imati volje, truditi se, držati se ciljeva i mjeriti rezultate. Tako ćemo znati što moramo popraviti, promijeniti ili izbaciti iz strategije. Ne zaboravite na popularni citat P. Druckera: „If you can’t measure it, you can’t manage it and you can’t improve it.“ Svakako se javite na [email protected] da mi budemo vaši marketinški treneri.

Tražilica