Treba li mom biznisu oglašavanje?

~|icon_table~|elegant-themes~|outline

04.10.2018

Ako još uvijek važete trebate li oglašavati proizvod ili uslugu na internetu – prestanite. Jednostavno krenite. U moru proizvoda, usluga i informacija potrebno je plasirati novost. To naravno nije lako. Svi smatraju kako tržištu mogu ponuditi inovaciju i kvalitetu. Moj ajvar je najbolji, jedino ja imam domaću papriku. No, većina će se složiti da stvari nisu tako jednostavne.

Tko bi se trebao oglašavati?

Entrepreneur misli da je za početnike iznimno važno pokazati kupcima da brend postoji, od iste važnosti je i za poduzetnike koji su dugo u poslu a još nisu ostvarili zacrtane ciljeve. Oglas bi trebala imati osoba koja je primijetila da se njezina konkurencija oglašava. Još bolji razlog je ako mislite da imate unikatan proizvod ili iznimnu uslugu. Odvažite se na promoviranje ako pucate na veliko i želite biti prepoznatljivi i uspješni.

Krenite od cilja!

Cilj je sve. Nemojte krenuti s oglašavanjem ako nemate viziju, razinu koju želite dostići. Odredite si ciljeve poslovanja – što želite postići u listopadu a što do Božića. S kojim stvarima niste zadovoljni, što bi izbacili i sl. Tako olakšavate život sebi, kao i agenciji (ako ste se odlučili za profesionalnu uslugu) – preko ciljeva marketing stručnjaci kontroliraju kampanje i oglase. Koriste u potpunosti potencijal interneta kako bi unaprijedili vaše poslovanje. No, od iznimne koristi je i za vas – preko zadanih parametra provjeravate radi li agencija dobar posao, prate li rezultate, može li nešto drugačije i bolje. Kada imate cilj – lakše dolazite do njega jer znate što je sve potrebno da bi ga ostvarili. U hodu mijenjate strategiju da bi ostvarili rezultate.

Što je to tako posebno?

Po nama je najveća prednost oglašavanja na internetu to što pratite rezultat i sami upravljate svojom kampanjom. Velika razlika od prijašnjeg načina oglašavanja – npr. reklame na televiziji. Ako vidite da oglas ne funkcionira, ljudi ne reagiraju – možete promijeniti tekst (prilagoditi ga ciljanoj publici) prikazati oglas u drugo vrijeme ili stopirati kampanju. Imate moć u svojim rukama, sami kontrolirate stvari. I što je od iznimne važnosti – VIDITE REZULTAT. Sve je u brojkama i postotcima. Možete vidjeti je li vaš oglas pogledao Englez od 45 godina u 14:50 petog u mjesecu koji voli sportske aktivnosti ili je to bila djevojka od 20 godina iz Slovenije koja studira i zainteresirana je upoznati ljepote Baranje. Kada platite reklamu na televiziji ne možete znati tko je vidio oglas a tko nije – ne znate jeste li dobro vrijeme otkupili – a puno je skuplje od budžeta koji bi izdvojili za internet oglašavanje.

Zašto prepustiti agenciji taj dio posla?

Jeste li se ikada našli u situaciji da nakon pretraživanja zimskih guma dobivate oglase s istim sadržajem – najpovoljnije zimske gume za vašeg limenog ljubimca. I to više puta na dan? Vi ste u tom trenutku postali ciljana skupina ljudi. Netko je prema vašoj dobi, interesima ili čak spolu odlučio svoj oglas prikazati (u određenom trenutku) baš vama.

Podijelit ću s vama primjer iz prakse. Imali smo klijenticu koja vodi salon za uljepšavanje. Njezin cilj je bio promovirati novu uslugu salona – prodaja lakova za nokte i sama usluga lakiranja. Tvrdila je da joj se ne isplati oglašavati jer je pokušala sama i novci se nisu vratili. Nakon analize oglasne kampanje shvatili smo u čemu je bio problem. Samo 20% ukupnog budžeta je potrošeno kako treba – na ciljanu skupinu ljudi. Vlasnica je prikazivala oglas i muškarcima i ženama, nije odredila dobnu granicu i interese publike. Oglas se prikazivao svima – od starijih osoba koje uopće ne zanima šminkanje, uređivanje – do muškaraca kojima ne pada na pamet nazvati i pitati koliko iznosi lak boje ciklame jer je ženi uskoro rođendan. Nakon što smo izmijenili parametre kao što je dob, spol, lokacija i interesi povećala se prodaja samih proizvoda i broj like- ova na društvenoj mreži. Tako da smo ovoga puta iskoristili sav budžet 100 % na prave ljude – nismo prikazivali oglas muškarcima ili osobama koje su 200 km udaljene od samog salona.

Broj like – ova na stranicama ništa ne znači ako nemaš koristi od njega – ako osoba nikad ne posjeti salon, ne kupi proizvod ili ne preporuči salon ljudima koji ju okružuju. Najlakše je napraviti oglas – ali da bi oglas bio kvalitetan, vrijedan novaca i vremena potrebno je napraviti istraživanje i analizirati podatke.

Ima i bolje od navedenog?

Ducttapemarketing kaže da je oglašavanje jedini medij koji možeš kontrolirati. Daje vam mogućnost da odaberete samo svoje idealne kupce i ono pojačava sve što radite.

  1. Brzo, fleksibilno i mjerljivo
  2. Povećava svijest o brendu, povjerenju i vjerodostojnosti
  3. Online reklama se doslovno pojavljuje ispred nosa klijenta.

Brzi pristup informacijama, uređivanje oglasa, objavljivanje u roku sekunde i praćenje rezultata. Sve znate – kada ljudi gledaju vaš oglas, preko kojeg uređaja, kojim jezikom pričaju, na kojem kontinentu žive. Donosi veći promet na stranicu. Povećava konverziju (nešto što je bitno za vaše poslovanje – sami određujete želite li da vas klijenti nazovu, preuzmu besplatnu e- knjigu ili da se prijave na newsletter)

Povećanje svijesti o proizvodu je iznimno važno jer ako ne znaju za vas ne mogu ni kupiti vaš proizvod. Kada se upoznaju s vama, brendom i načinom na koji poslujete steći će povjerenje i prepoznat će vaše oglase bez da napišete ime svoje firme. Kao što je dovoljan početak reklame (npr. u božićno doba) da bi shvatili o kojoj globalnoj kompaniji je riječ.

Nitko neće moći ignorirati reklamu ako mu doslovno upadne u vidno polje – (npr. ekran mobilnog uređaja). Otkako su se pojavili Milenijalci ili Generacija Y (mi genijalci koji smo rođeni između 1981 i 2000) praktično svako polje tehnologije je napravilo značajan pomak. Mi volimo kupovati i ako želite da vas zamijetimo morate nas naći na internetu, stupiti u kontakt s nama. Najbolji način je preko online oglašavanja jer smo stalno „na – vezi”.

Da, jeftinije je od klasičnog oglašavanja!

Glavnu ulogu igrate vi. Određujete koliki iznos ćete odvojiti na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj razini za oglas ili kampanju. Hoćete li platiti kada netko vidi oglas, klikne na isti, kupi proizvod ili stisne like na stranicu odlučujete sami. Ne trošite novce na nešto što smatrate nepotrebnim. Također, određujete skupinu ljudi koju zanimaju vaši proizvodi ili usluge. Čak je puno jeftinije od klasičnog oglašavanja a imate u svakom trenutku priliku zaviriti i analizirati uspješnost. Sami odlučujete koliko dugo će kampanja trajati.

3 u 1 …..

Maye Create design donosi super način na koji možete pomoći svojoj publici, oglašavati se a i pokazati da znate što radite. Tajna je u pisanju blog postova s odgovorima na najčešće postavljena pitanja na web stranici. Tako dajete svojim klijentima vrijednu informaciju, pokazujete im da znate što radite. U isto vrijeme se povezujete s klijentima te gradite povjerenje (vidjet će da se trudite oko njih i da vam je bitno educirati ih). Prisjetite se koliko je content marketing bitan za uspješno poslovanje.

Blog post iskoristite za promidžbu – kreirajte oglas za privlačenje potrošača koji se nalaze u fazi prikupljanja podataka ili koji su u ciklusu kupnje. Ostali će možda biti spremni na drugi korak i zakazat će konzultacije, pa imate priliku prikazati oglas koji će ih ohrabriti na poduzimanje akcije istog trenutka.

Ako nemate ideju odakle početi, mislite da nemate dovoljno novca za, niste sigurni je li proizvod dovoljno dobar ili jedinstven. Izjave kao: „Oglašavanje je trošak, nikako investicija. Moj prijatelj nije bio zadovoljan radom jedne agencijom” ostavite iza sebe i javite nam se na [email protected] da zajedničkim rješenjima i idejama unaprijedimo vaše poslovanje.