Pisanje za web stranicu je svakako nešto drugačije od pisanja seminarskog rada na fakultetu. Nema toliko prostora za objašnjavanje, ovdje je bitno napisati priču. Glavni cilj je povezati se s klijentom. Donosimo nekoliko savjeta koji će pomoći:
1. Ubacite svoju osobnost
Dajte do znanja da ste prijateljski raspoloženi. Nemojte pisati samo o sebi. Ubacite jednostavne riječi koje će prikazati vašu osobnost – a koje su dovoljno zanimljive da uvjere posjetitelja web stranice da pročita blog post (ili neku drugu vrstu sadržaja) do kraja.
2. Prikažite sve prednosti
Nitko ne voli patiti zar ne? Ne volimo se prisjećati problema s kojima se svakodnevno susrećemo – želimo da jednostavno nestanu i ne vraćaju se! Recite im kako ćete im pomoći riješiti problem, što imaju od svega toga.
3. Izbjegavajte generički tekst
Ako se svatko može napisati takvu rečenicu ili tekst onda to nije dovoljno dobro za vašu web stranicu. Napišite nešto drugačije, hrabro i jedinstveno. Podijelite svoju priču, nešto što vas izdvaja od drugih firmi, zašto ste bolji! Kako radite, za što se zalažete, čemu težite… koji su vaši strahovi a što želite postići.
4. Istaknite ono bitno
Koristite velike naslove, tekst podijelite na paragrafe, kreirajte liste. Tako čitatelji, posjetitelji neće imati dojam da imate puno teksta, lakše će ga i brže pročitati – i ono najvažnije – neće mu se činiti dosadno i isprazno.
5. Upoznajte publiku
Izbjegavajte tehničke izraze. Koristite riječi, izraze, slengove kojima se koristi vaša ciljana publika – na taj način ćete se lakše povezati i budite sigurni da će pročitati svaki budući tekst na webu.
6. Ispričajte priču
Čitatelji vole stvari s kojima se mogu povezati. Kada im pomoću svog iskustva sve detaljno opišete, vrlo brzo ćete steći njihovo povjerenje. Prikažite im što radite, za koga i zbog čega.
7. Oprezno s ključnim riječima
Dobar tekst na web stranici zasigurno mora biti i optimiziran kako bi ga klijenti lakše pronašli na tražilicama. Ali, to ne znači da morate pretjerati s ključnim riječima. Neil Patel kaže kako nije dobro uništiti cjelokupno iskustvo čitanja teksta samo zato što želite biti prvi na Google-u. Ključne riječi dodajte kada se prirodno uklapaju u sadržaj. Tako će i onome tko čita imati više smisla i smatrat će ga korisnim i boljim.
8. Nemojte pisati samo da popunite praznine
Pišite samo onda kada imate nešto pametno za reći i kada znate da će taj sadržaj nekome koristiti. Svojim klijentima pružite dodatnu vrijednost, ali nemojte pretjerivati. Ljudi ne mogu dugo zadržati pozornost.
9. Odgovorite na pitanja tko, što, zašto i kako
To je zapravo sve što vam treba. 4 kratka i jednostavna pitanja, dat će odgovore na sve što klijent želi znati. Tu su sve potrebne informacije. Pogledajte TOMS web stranicu i znat ćete na što točno mislimo.
10. Gramatika
Provjerite gramatiku, to je najmanje što možete kako bi ostavili profesionalan dojam. Imate web stranicu ispravi.me gdje možete ispraviti svoj pravopis. No, uvijek je dobra ideja pročitati nekoliko puta tekst ili ako želite čuti kako zvuči pojedina rečenica – pročitajte tekst naglas.
Zaključak
Nemojte odustati ako odmah ne dobijete rezultate koje ste sanjali. Mora proći izvjesno vrijeme kako bi upoznali svoju publiku i shvatili što točno oni trebaju i koje probleme im možete riješiti. Nakon toga ćete lako odrediti i sam stil pisanja, ključne riječi će dolaziti same od sebe. Ovi savjeti će svakako pomoći, a ukoliko imate dodatna pitanja znate gdje se možete javiti!