Naučili smo živjeti s tehnologijom, to nam više ne predstavlja problem (sada nam veći problem predstavlja kad ostanemo bez struje na nekoliko sati). Nismo ni svjesni u kojoj mjeri ona kontrolira naše živote. Jednostavno smo se prilagodili. No, postavlja se pitanje – jeste li ikada pokušali razmišljati na koje načine digitalni marketing ili sama tehnologija na naše privatne i poslovne živote?
Digitalni marketing ima ogroman utjecaj na ljudsku interakciju, posao, kupovinu i životne navike.
Tvrtke danas ne mogu bez digitalnog marketinga ako žele povećati svoju vidljivost i ostaviti dobar dojam na svoje potrošače.
U nastavku donosimo devet promjena koje je digitalni marketing unio u svijet poduzetništva:
1. Instant komunikacija
Interakcija s potencijalnim klijentima se uvelike promijenila. Društvene mreže omogućuju firmama da stupe u kontakt s potrošačima na vrlo jednostavan način – putem društvenih mreža promoviraju svoje proizvode i usluge, ali i pružaju transparentnost.
Tehnologija nam je također omogućila da preko aplikacija besplatno razgovaramo i šaljemo poruke. Aplikacije kao što su Viber, Facebook Messenger, WhatsApp koristi veliki broj ljudi. Samo Facebook Messenger ima preko 900 milijuna korisnika širom svijeta. Istraživanja su pokazala da tinejdžeri provedu više vremena na takvim aplikacijama nego na društvenim mrežama. Stoga nije ni čudo da sve više kompanija pokušava potencijalnim klijentima pristupiti na ovakav način.
2. Pretrpanost sadržajem
Znate li kolika se količina sadržaja distribuira preko društvenih mreža i aplikacija za dopisivanje? Svakih 60 sekundi 3,3 milijuna ljudi napiše Facebook post, a preko WhatsApp-a se pošalje 29 milijuna poruka. To za velike brendove znači da se moraju dodatno potruditi ukoliko žele da korisnici ovih aplikacija primjete njihovu poruku.
Rolex je najbolji primjer klasičnog brenda koji iza sebe ima 112 godina poslovanja. Koristeći se kreativnom strategijom, prenijeli su marketinšku poruku svojim korisnicima. Kreirali su fotografije visoke kvalitete koje su najbolje dočarale klasičnu prirodu i pouzdanost njihovih proizvoda. Minimalističke slike koje su koristili za videozapise dokazale su da je Rolex bezvremenska klasa, klasa kojoj vrijeme ne može ništa.
3. Upravljanje podatcima
Moderna tehnologija omogućuje marketing stručnjacima da saznaju korisne informacije o svojim klijentima ali, firme trebaju znati kada i kako koristiti te podatke. Ovo su primjeri kako to možete ostvariti:
- Razmislite koji su podatci ključni za uspjeh firme. Morate znati što će vaša firma imati od tog podatka, zašto te informacije mogu biti korisne za vas.
- Fokusirajte se na kanale koji su bitni za određenog klijenta. Oznake “sviđa mi se” i komentari se mogu činiti važni, no ono što je uistinu bitno jest angažman koji gradi vezu između klijenta i brenda.
- Trebate imati zaposlenu osobu koja zna iskoristiti i pročitati podatke. Možete imati hrpu korisnih podataka, ali ako nemate osobu koja zna što treba s njima napraviti, oni vam ništa ne znače. Preko tih podataka možete saznati s kojim se problemima korisnici odnosno klijenti muče.
- Kreirajte sadržaj koji je prilagođen i usmjeren na klijenta. Ključ je saznati tko je vaša ciljana publika i kreirati sadržaj koji privlači njihovu pozornost i potiče ih na angažman.
4. Zahtijevanje transparentnosti
Sve više brinemo o detaljima, sve želimo saznati. To se posebno odnosi na hranu koju jedemo. Tako volimo imati informacije kao što su: od koga trgovina u kojoj kupujem hranu nabavlja namirnice, što se sve stavlja u hranu koju jedem i dr. Vrlo je bitno dati odgovore na pitanja klijentima.
Istraživanja su pokazala da firme koje otvoreno prikazuju s kim surađuju i što koriste – za nagradu dobiju lojalnost svojih potrošača. 94% korisnika tvrdi da će uvijek kupovati u onoj firmi/trgovini koja osigurava transparentnost, a čak 73% je spremno platiti i više novca za proizvod koji im to omogućuje.
Ljude zanima sve – od toga kako se ta firma odnosi prema zaposlenicima, pomažu li zajednici…, i zato se sve više digitalnih stručnjaka u određenim kompanijama trudi pružiti korisnicima sve potrebne informacije, bile one dobre ili loše.
5. Poticanje intimnosti
Tvrtke mogu naučiti puno toga o klijentima pomoću informacija koje prikupe. Pametne kompanije te informacije koriste kako bi kreirale vrlo osobnu poruku i to se pokazalo dobro posebno kod mlađih dobnih skupina. 85% korisnika kažu da će prije kupiti proizvod ako je poruka personalizirana i podržana na društvenim mrežama.
EasyJet je to ovako napravio. Kako bi proslavili 20 godina poslovanja, tvrtka je analizirala podatke. Željeli su saznati koje informacije mogu prikupiti od klijenata. Pronašli su inspirativne informacije o putovanjima njihovih putnika. Rezultat je bila e-mail kampanja koja je koristila dinamičan sadržaj, fotografije i linkove, kako bi ispričali priču svakog kupca od prvog leta do letova u budućnsti, dodajući fascinantne činjenice o njihovom ponašanju na putovanju te preporuke za buduća putovanja.
6. Nova vrsta utjecajnih osoba
Društvene mreže i YouTube pretvorile su obične ljude u influencere. Brendovi više ne moraju angažirati mega popularne zvijezde kako bi reklamirali njihov proizvod. Danas su zvijezde obični ljudi iz susjedstva koje prati određeni broj ljudi na društvenim mrežama. Njihov uspjeh se mjeri prema broju pratitelja i utjecaju koji imaju na njih. Uzmimo Coca Colu kao primjer koja je zaposlila utjecajne osobe kao domaćine na vlastitom YouTube kanalu, Coke Tv.
Izvor: https://www.coca-cola.co.uk
7. Igra mačke i miša
Digitalna tehnologija se mijenja izrazito brzo, neumorna je. Tvrtke od zaposlenika traže agilnost, suradnju s drugima i što je najvažnije osoba mora biti stalno u toku s vremenom kako bi postigla vještine koje će primjeniti za dobrobit firme u kojoj radi. Te vještine će joj kasnije osigurati prednost ispred konkurencije. Da bi se postigla harmonija u takvim zahtjevnim radnim uvjetima, potrebna je stalna edukacija. Kada se upoznaju s najnovijim tehnologijama, strategijama i tehnikama, zaposlenici lako raspoznaju što je potrebno primjeniti kako bi tvrtka napredovala.
Da bi postigli uspjeh u digitalnom svijetu, vlasnici firmi trebaju investirati u znanje te poticati inovacijske ideje svojih zaposlenika koje će im donijeti financijsku korist.
8. Poticanje inovacija
Digitalne promjene natjerale su tvrtke i brendove da budu inovativni koristeći nove načine kako bi opstali i povezali se s potencijalnim klijentima. Kreativnost je jedino što ih može držati u igri. Kroz inovacijske centre, glavni igrači u industriji kao što su HSBC i JP Morgan, prihvaćaju novi svijet digitalnog kako bi bolje služili svojim klijentima. Otvaranje laboratorija za inovacije u azijsko-pacifičkom području pokazalo je da je HSBC genij koji koristi centar za razvoj digitalne i mobilne bankarske usluge sljedeće generacije. Cilj je da ovaj laboratorij ojača globalni program inovacija banke kako bi mogli utjecati na međunarodni doseg i povezanost.
9. Veća povezanost brenda i klijenta
Zbog svoje popularnosti i utjecaja, internet marketing bi trebao biti u središtu marketinške strategije svake tvrtke jer klijenti moraju imati povjerenja i razumjeti sve karakteristike tvrtke od koje kupuju. Jedan od najboljih primjera tvrtke koja funkcionira na ovaj način je Apple. Strateški marketing osigurava da svijest o brendu bude vrhunska među svojim korisnicima, a to se pokazalo učinkovito. I sami znate da Apple ima milijune ljudi koji podržavaju njihove proizvode prije nego što ih i objave.
Kreiranjem videozapisa uživo, kupci imaju osjećaj da su dio brenda te kada Apple lansira novi proizvod ne mora se bojati hoće li ga netko kupiti ili neće, oni su svoju predanu i pažljivu publiku već osvojili.
Zaključak
Ako brend želi biti uspješan sada i u budućnosti, mora ulagati u svoje zaposlenike, pratiti razvoj digitalne tehnologije i platformi. One firme koje stečeno znanje mogu primjeniti za osobni razvoj, koje ulažu u inovacije te koje se lako prilagođavaju novim uvjetima neće imati problema sa konkurencijom.