“Crni petak” ili “Black Friday” je dan u godini kada vlada ludnica. Ljudi se zapute u shopping centre ili se pripremaju poharati omiljene web shopove.
Na svu sreću, kod nas nije kao u Americi (još) gdje je stvarno Black u svakom smislu. Znate kako je došlo do naziva ‘Black Friday’?! Američki policajci su ga tako nazvali zbog svih užasa koji se taj dan događaju na cestama i ulicama. Još uvijek ne vrištimo od uzbuđenja kada trgovine otvore svoja vrata i ne trčimo po hodnicima kako bismo dobili televizor po jeftinijoj cijeni i pritom zgazimo 5 osoba koje nam stoje na putu. No, na dobrom putu smo prema tome jer je i kod nas histerija oko istoga sve veća.
Da se vratimo na poantu ovog posta. Ukoliko imate vlastiti biznis, benefiti za posao na taj dan su mnogobrojni. Mi smo izdvojili nekoliko koji se odnose na većinu firmi:
1. Prilika da se prikažete velikoj masi ljudi koja će posjetiti vašu web stranicu ili shop, fizičku trgovinu, pročitati e-mail ili platiti tečaj stranog jezika. Na koju god vrstu promocije se odlučili, prvo je potrebno odrediti koga želite privući. To je 70% ukupnog posla. Prema tome određujete sve bitne stavke.
2. Rješavate se starih zaliha prije Božićnih praznika, a dali ste kupcu/klijentu svoj proizvod po puno nižoj cijeni.
3. Prodajete druge proizvode koji nisu na akciji. Većina ljudi razmišlja na sličan način: „ Ajde kad sam već u trgovini, idem vidjeti koliko je x i y. Jao, treba nam i ovo za sutra.”
4. Ostvarujete profit.
5. Privlačite ljude u svoju prodavaonicu, na svoju web stranicu i sl. Ovdje je iznimno bitno da sve bude organizirano do zadnjeg detalja.
6. Prezentirate nove usluge ili one koje nisu najpopularnije. Pritom klijentima dajete priliku da nauče nešto novo, a ujedno i štede svoj novac.
Na što treba pripaziti?
Ključ je u dobroj pripremi. Svi pričaju o Crnom petku, glavna vijest ovih dana. Nakon tog dana vjerojatno će većina ljudi podijeliti svoja iskustva s prijateljima. Stoga, ako ste odlučili sniziti cijenu usisavača, svakako se opskrbite s dovoljno zaliha. Ako očekujete puno ljudi u poslovnici, zaposlite više prodavača kako kupci ne bi stekli krivi dojam o samom poslovanju kada vide da su zaposlenici umorni, živčani, bahati i sl.
Kreirajte tablicu s proizvodima koje ste snizili tako da u svakom trenutku znate koliko vam je zaliha ostalo u skladištu i na policama.
Sve je više ljudi koji pretražuju preko mobitela, kupuju svoje omiljene proizvode online. Ljudi vole jednostavnost. Omogućite im jednostavnu kupnju jer ako ne dobiju nešto u par klikova, velike su šanse da će napustiti web shop i proizvod potražiti dalje.
Kako se pripremiti?
Potrebno je razmisliti koje proizvode/usluge želite sniziti te odrediti što želite postići toga dana. Hoćete li promovirati novu liniju proizvoda/usluga, riješiti se zaliha prije Božića ili želite povećati prodaju proizvoda/usluga koji nisu toliko popularni? Odluka je na vama.
Ako vaše poduzeće prodaje određene proizvode, svakako je dobro oglasiti se na društvenim mrežama te oglase prilagoditi svim uređajima. Isto tako, možete ponuditi vjernim klijentima dodatan popust na određene usluge, ali ne zaboravite web shop/stranicu optimizirati za mobilne uređaje.
Kozmetički saloni/fitness centri mogu svojim klijentima ponuditi novu uslugu koju žele promovirati po jeftinijoj cijeni ili ih nagraditi s probnim tretmanom. Tako grade povjerenje, a ujedno pokazuju koliko im je stalna edukacija važna za pružanje kvalitetnije usluge. Isto vrijedi i za agencije, ponudite publici nešto drugačije i novo što ste naučili te im dajte dodatnu vrijednost koju će svakako cijeniti.
Na taj dan korisnici očekuju brze povratne informacije s vaše strane jer im je vrijeme dragocjeno -> moraju brzo donositi odluke da ne propuste priliku. Web shop/stranica mora biti kvalitetna kako ne bi došlo do tehničkih grešaka zbog velikog prometa jer ako “Crni petak” odradite savršeno, ljudi će se toga sjetiti i doći će i nakon toga. Tako stvarate nove klijente, osiguravate si promet tijekom cijele godine (što je važnije nego sam Dan D).
Dobra priprema krije se i u istraživanju. Pogledajte na koji način radi konkurencija, pokušajte smisliti nešto drugačije/jedinstveno po čemu će vas klijenti pamtiti i vratiti se u vašu trgovinu.
Zaključno
Uvijek možete učiti iz svojih grešaka. Ako ste prošle godine imali akciju za “Crni petak”, pokušajte promijeniti sve negativne stvari na vrijeme – koliki je postotak prodaje, kako su ljudi kasnije reagirali, jeste li imali koristi od toga.
Svi znamo koliko je teško raditi pod stresom, a pogotovo ako je oko tebe 1000 ljudi koji traže nešto za sebe. Tu se vi dokazujete, pokazujete da je vaš tim sposoban koordinirati teške zahvate. “Crni petak” može biti odgovor na pitanje: „Kako onda rade u normalnim uvjetima kad su ovo savršeno organizirali?” Samo bez pritiska i stresa, i s jedne i druge strane, i uživajte u shoppingu. 🙂