Kako napisati e-mail na koji će ljudi odgovoriti?

~|icon_table~|elegant-themes~|outline

12.03.2019

Bez obzira je li vaš cilj povećati broj ljudi koji će se pretplatiti na vaš newsletter, prezentirati uslugu po prvi put klijentu ili dogovoriti sastanak, e-mail mora biti kratak i jasan.

Brza i učinkovita komunikacija

Kada kreiramo e-mail, želimo stvoriti kontakt s nekim po prvi put, želimo ih zainteresirati da pročitaju naš blog, probaju proizvod ili surađuju s nama. Ovi savjeti će vam pomoći:

  • Predmet (eng. subject line). Sav trud pada u vodu ako osobu ne zainteresirate na prvu. Predmet e-mail poruke je najvažniji dio. Te dvije, tri (ili više) riječi će potaknuti ili odbiti osobu da uopće otvori poruku koju ste poslali. Da biste ih zainteresirali, postavite pitanje – trik je u tome što svi reagiramo na upitnik – odmah nesvjesno u glavi smišljamo odgovor na postavljeno pitanje. Brojevi također privlače pozornost.
  • Izbjegavajte riječi koje mogu vaš mail odvesti u neželjenu poštu. Poklon, 100%, naruči, uštedi, ponuda, dogovor…
  • Stvorite osjećaj hitnosti. Svi se bojimo da ćemo nešto propustiti i da nećemo biti u toku. Možete koristiti riječi kao – samo danas ili prije nego istekne ponuda – jer ljudi žele znati koliko još vremena imaju. Danas je zadnji dan kada se možeš uključiti na moj tečaj. Još možeš iskoristiti članski popust…
  • Neka bude kratko i slatko. Naravno, u e-mailu želimo sve reći. To zasigurno nije dobra ideja. Pogotovo ako se nekome obraćate po prvi put. Neka e-mailovi budu od 3 do 5 rečenica. Ako želite nekoga informirati o nekoj specifičnoj (kompliciranoj) temi, onda je od 5 do 7 rečenica dovoljno. Odvajajte odlomke da ne budu predugački. I računajte na to da danas većina ljudi otvara e-mailove preko mobitela. Iz tog razloga lakše je pročitati nešto kratko i odgovoriti odmah na upit i poruku.
  • Još skratite. Iako ste kreirali e-mail od 3 do 7 rečenica, i to može biti previše. Pročitajte rečenice. Ako su preduge, skratite ih da budu što jednostavnije i zanimljivije. Budite specifični i direktni.
  •  Odmah prijeđite na stvar. Koja je svrha mog e-maila? Na ovo pitanje odgovorite prije nego pošaljete poruku. Ako ne možete odgovoriti na postavljeno pitanje, nemojte slati e-mail. Morate prikazati svrhu na jednostavan način, tako da svatko može shvatiti što želite.
  • Koristite njihovo vlastito ime kako bi djelovalo osobnije. Ako znate kome se obraćate, uvijek koristite njihovo ime. Tako pokazujete da ste istražili tko je osoba koja stoji iza e-mail adrese, a i svi volimo vidjeti svoje ime – znači da se netko potrudio oko nas i da smo toj osobi važni. Nikada nemojte koristiti riječi kao „bok lutko” ili „bok dušo” jer je takav način izražavanja u najmanju ruku neprofesionalan i neukusan.
  • Poruka mora biti relevantna. Nemojte slati e-mail nekome za koga niste sigurni zanima li ga vaša usluga ili proizvod. Istražite i uvjerite se da ljudi kojima se obraćate žele saznati više o prilici ili mogućnosti koju im prezentirate putem maila. Isto tako, spomenite ljudima ili brendu da ste zainteresirani raditi s njima ( ili što vam se najviše sviđa, navedite razlog zašto ste se javili baš njima, a ne nekom drugom ) – dajte im do znanja da jedva čekate njihov odgovor. Kada poruku učinite osobnom, druga strana će vam svakako odgovoriti.
  • Prebacite komunikaciju na telefonski razgovor ili sastanak. Naravno da nećete objašnjavati čime se bavite, s kim surađujete, kakve ste rezultate postigli i kome ste pomogli u e-mailu. To nitko neće pročitati do kraja. Ako im želite približiti nešto kompliciranije i kompleksnije, objasnite im da je najbolje da se čujete preko telefona ili ih upitajte kada imaju vremena za sastanak. Objasnite im zašto trebaju pristati na razgovor ili sastanak te o kojoj je temi riječ, tako da se i druga strana može pripremiti.
  • Uvijek budite profesionalni. Bez obzira s kim radite i kome se obraćate. Čak i ako je netko iz vaše obitelji – mora postojati profesionalnost jer ako svakoj osobi pristupite profesionalno, shvatit će da ih shvaćate ozbiljno i da je posao posao, a privatni odnosi nešto sasvim drugo.
  • Tri puta provjerite prije slanja. Provjerite sve – gramatiku, jeste li napisali ime pravilno i dr. Dobro je dati nekome drugom da pročita i prokomentira (netko tko je neutralan, za koga točno znate da će reći svoje pravo mišljenje) – možda neke dijelove teksta možete bolje napisati.

Zaključak

Zahvaljujući elektronskoj pošti dobili smo mogućnost komunicirati (na profesionalan način) s ljudima diljem svijeta. Prije slanja poruke bitno je napraviti istraživanje koje će vam odgovoriti na pitanja – kako ću krenuti, koje riječi mogu koristiti, kome se obraćam, kako će im moj proizvod pomoći? Kreirajte više verzija e-mail poruka i testirajte što najbolje prolazi kod vaše ciljane skupine. Predmet poruke će ih privući da otvore i pročitaju sadržaj, a sam sadržaj im mora odgovoriti na pitanja: Zašto da odgovorim na ovu poruku, kakve koristi imam od toga? Kako će mi ova firma pomoći?