Kako napisati e-mail na koji će ljudi odgovoriti?

Bez obzira je li vaš cilj povećati broj ljudi koji će se pretplatiti na vaš newsletter, prezentirati uslugu po prvi put klijentu ili dogovoriti sastanak, e-mail mora biti kratak i jasan.

Brza i učinkovita komunikacija

Kada kreiramo e-mail, želimo stvoriti kontakt s nekim po prvi put, želimo ih zainteresirati da pročitaju naš blog, probaju proizvod ili surađuju s nama. Ovi savjeti će vam pomoći:

  • Predmet (eng. subject line). Sav trud pada u vodu ako osobu ne zainteresirate na prvu. Predmet e-mail poruke je najvažniji dio. Te dvije, tri (ili više) riječi će potaknuti ili odbiti osobu da uopće otvori poruku koju ste poslali. Da biste ih zainteresirali, postavite pitanje – trik je u tome što svi reagiramo na upitnik – odmah nesvjesno u glavi smišljamo odgovor na postavljeno pitanje. Brojevi također privlače pozornost.
  • Izbjegavajte riječi koje mogu vaš mail odvesti u neželjenu poštu. Poklon, 100%, naruči, uštedi, ponuda, dogovor…
  • Stvorite osjećaj hitnosti. Svi se bojimo da ćemo nešto propustiti i da nećemo biti u toku. Možete koristiti riječi kao – samo danas ili prije nego istekne ponuda – jer ljudi žele znati koliko još vremena imaju. Danas je zadnji dan kada se možeš uključiti na moj tečaj. Još možeš iskoristiti članski popust…
  • Neka bude kratko i slatko. Naravno, u e-mailu želimo sve reći. To zasigurno nije dobra ideja. Pogotovo ako se nekome obraćate po prvi put. Neka e-mailovi budu od 3 do 5 rečenica. Ako želite nekoga informirati o nekoj specifičnoj (kompliciranoj) temi, onda je od 5 do 7 rečenica dovoljno. Odvajajte odlomke da ne budu predugački. I računajte na to da danas većina ljudi otvara e-mailove preko mobitela. Iz tog razloga lakše je pročitati nešto kratko i odgovoriti odmah na upit i poruku.
  • Još skratite. Iako ste kreirali e-mail od 3 do 7 rečenica, i to može biti previše. Pročitajte rečenice. Ako su preduge, skratite ih da budu što jednostavnije i zanimljivije. Budite specifični i direktni.
  •  Odmah prijeđite na stvar. Koja je svrha mog e-maila? Na ovo pitanje odgovorite prije nego pošaljete poruku. Ako ne možete odgovoriti na postavljeno pitanje, nemojte slati e-mail. Morate prikazati svrhu na jednostavan način, tako da svatko može shvatiti što želite.
  • Koristite njihovo vlastito ime kako bi djelovalo osobnije. Ako znate kome se obraćate, uvijek koristite njihovo ime. Tako pokazujete da ste istražili tko je osoba koja stoji iza e-mail adrese, a i svi volimo vidjeti svoje ime – znači da se netko potrudio oko nas i da smo toj osobi važni. Nikada nemojte koristiti riječi kao „bok lutko” ili „bok dušo” jer je takav način izražavanja u najmanju ruku neprofesionalan i neukusan.
  • Poruka mora biti relevantna. Nemojte slati e-mail nekome za koga niste sigurni zanima li ga vaša usluga ili proizvod. Istražite i uvjerite se da ljudi kojima se obraćate žele saznati više o prilici ili mogućnosti koju im prezentirate putem maila. Isto tako, spomenite ljudima ili brendu da ste zainteresirani raditi s njima ( ili što vam se najviše sviđa, navedite razlog zašto ste se javili baš njima, a ne nekom drugom ) – dajte im do znanja da jedva čekate njihov odgovor. Kada poruku učinite osobnom, druga strana će vam svakako odgovoriti.
  • Prebacite komunikaciju na telefonski razgovor ili sastanak. Naravno da nećete objašnjavati čime se bavite, s kim surađujete, kakve ste rezultate postigli i kome ste pomogli u e-mailu. To nitko neće pročitati do kraja. Ako im želite približiti nešto kompliciranije i kompleksnije, objasnite im da je najbolje da se čujete preko telefona ili ih upitajte kada imaju vremena za sastanak. Objasnite im zašto trebaju pristati na razgovor ili sastanak te o kojoj je temi riječ, tako da se i druga strana može pripremiti.
  • Uvijek budite profesionalni. Bez obzira s kim radite i kome se obraćate. Čak i ako je netko iz vaše obitelji – mora postojati profesionalnost jer ako svakoj osobi pristupite profesionalno, shvatit će da ih shvaćate ozbiljno i da je posao posao, a privatni odnosi nešto sasvim drugo.
  • Tri puta provjerite prije slanja. Provjerite sve – gramatiku, jeste li napisali ime pravilno i dr. Dobro je dati nekome drugom da pročita i prokomentira (netko tko je neutralan, za koga točno znate da će reći svoje pravo mišljenje) – možda neke dijelove teksta možete bolje napisati.

Zaključak

Zahvaljujući elektronskoj pošti dobili smo mogućnost komunicirati (na profesionalan način) s ljudima diljem svijeta. Prije slanja poruke bitno je napraviti istraživanje koje će vam odgovoriti na pitanja – kako ću krenuti, koje riječi mogu koristiti, kome se obraćam, kako će im moj proizvod pomoći? Kreirajte više verzija e-mail poruka i testirajte što najbolje prolazi kod vaše ciljane skupine. Predmet poruke će ih privući da otvore i pročitaju sadržaj, a sam sadržaj im mora odgovoriti na pitanja: Zašto da odgovorim na ovu poruku, kakve koristi imam od toga? Kako će mi ova firma pomoći?

Related Articles

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *