7 koraka kako kreirati i prodati digitalni proizvod

Koliko ste stvari naučili iz video tečaja na internetu? Koliko ste elektronskih knjiga preuzeli? Sigurno možete nabrojati više elektronskih nego klasičnih knjiga koje ste pročitali u zadnjih godinu dana. Upravo iz tog razloga za tvrtke je korisno kreirati digitalni proizvod. Naučite kako ga kreirati i na koja pitanja je potrebno odgovoriti.

 

1. Definirajte svoju granu poslovanja.

Potrebno je najprije definirati ciljnu publiku i odgovoriti na pitanja: kakvim ljudima želite pomoći, koje su njihove karakteristike, s čim se bore? Koje su im želje i ciljevi? Na koji način ćete im pomoći – kako će uz vas prebroditi probleme, možete li im pomoći da ostvare svoje ciljeve?

No, što vam vrijedi izvrstan proizvod ako nikome ne treba, ako za njega interes ne postoji. Zato je potrebno napraviti istraživanje. Možete započeti s Google Trends – jednostavno upišite temu ili ključnu riječ koja ima veze s digitalnim proizvodom. Trends će vam pokazati koliko je ključna riječ popularna u određenom vremenskom razdoblju. Dodatna je prednost što možete odabrati i zemlju koju želite istražiti. Čak vidite i koliko je tema popularna u kojoj županiji ili regiji.

Još jedan alat koji će svakako biti od koristi je Google Keyword Planner (dio je Google AdWords). Prikazuje kako specifične ključne riječi prolaze na mjesečnoj razini. Najbolja kombinacija je visoka potražnja i relativno slaba konkurencija – kako biste prošli jeftinije. Nemojte se bojati tuđeg mišljenja. Možete pronaći i online forume ili grupe na društvenim mrežama. Pronađite 5 najboljih web stranica i pronađite nepristrane komentare da dobijete realnu sliku i mišljenje.

         

2. Što želite ostvariti

Ovdje ciljamo na cjelokupan proces da bismo doveli klijente s točke A na točku B. Npr. ako su vaša ciljna skupina samostalni djelatnici (eng. freelance) koji pišu blog postove, vi njima pomoću svog digitalnog proizvoda želite pomoći da postanu profesionalni blogeri koji žive isključivo od kreiranja sadržaja na internetu.

 

3. Kreirajte prodajnu stranicu

To može biti i naslovna stranica vaše primarne web stranice.

Zašto je bitno imati prodajnu stranicu:  

  • jer će ljudi saznati što će dobiti od tog proizvoda
  • možete im odgovoriti na pitanje trebaju li potrošiti novac na digitalni proizvod
  • moraju steći povjerenje u proizvod
  • motivirate ih da pritisnu gumb kupi

 

4. Na prodajnoj stranici uključite i besplatan sadržaj

Kada kreirate naslovnu stranicu na svojoj web stranici (gdje ćete predstaviti digitalni proizvod), morate ljudima dati razlog da dođu na stranicu i prijave se e-mail adresom na vaš newsletter.

Započnite s besplatnim savjetima koji će vam pomoći kreirati listu potencijalnih firmi, brendova i influencera koji će dijeliti sadržaj sa svojom publikom. Dobra je ideja kreirati manji digitalni proizvod koji možete dati besplatno u zamjenu za e-mail adresu (npr. e-book), možete ponuditi kupon (popust za određenu uslugu) ili upad na besplatan webinar. Tako ih navodite na kupnju, a ujedno pokazujete znanje i stručnost.

 

5. Kreiranje digitalnog proizvoda

Nakon što izgradite e-mail listu ili kada dosegnete veću publiku na društvenim mrežama, trebali biste imati stalne posjetitelje na web stranici, što znači da sada morate veću pozornost obratiti na kreiranje digitalnog proizvoda i dobivanje ranih osvrta od strane publike.

Veći značaj od pisanja blogova na tuđim web stranicama (eng. guest post) u ovoj fazi dajte kvaliteti i poboljšanju postova na vlastitoj web stranici. Fokusirajte se na ključne riječi i fraze te kreirajte pretprodaju vašeg online tečaja.

Najteži dio je kreiranje proizvoda. Imajte na umu da kada jednom kreirate digitalni proizvod, možete ga koristiti više puta. Ljudi će rado platiti kada shvate da im vi možete pokazati kako da koriste vještinu koju cijene i koja im je potrebna za ostvarenje cilja. Nikako nemojte zaboraviti na format digitalnog proizvoda. Hoćete li kreirati elektronsku knjigu (eng. e-book), radnu bilježnicu (eng. workbook), online tečaj ili instrukcije preko videozapisa – razmislite koji će digitalni proizvod najviše pomoći vašoj ciljnoj publici.

Svrha digitalnog proizvoda je povezivanje s publikom. Stoga čitajte komentare publike – puno je lakše izmijeniti digitalni proizvod nego fizički (klasični). Klijenti će svakako cijeniti što ste uzeli u obzir njihovo mišljenje i promijenili određene stavke. Kada im date do znanja da stalno radite na poboljšanju proizvoda, prije će se odlučiti kupiti sljedeći digitalni proizvod.

6. Lansiranje – objavljivanje digitalnog proizvoda

Dugotrajan proces kao što je kreiranje digitalnog proizvoda zaslužuje pažnju. Kreirajte nešto posebno – najavite događaj. Vaša publika će biti uzbuđena, motivirat će vas i cijela ta priča će donijeti veći angažman i više novih klijenata.

Uključite što više ljudi u cijeli proces (influencere, blogere, brendove koje zanima ista tema ili proizvod) jer će šance za uspjeh digitalnog proizvoda biti veće ako se udružite s nekim tko već ima veliku publiku.

 

7. Prikazivanje publici

Kreirajte niz e-mailova da probudite iščekivanje svoje postojeće publike. Fokusirajte se na kreiranje barem 3 do 6 mailova koji su u funkciji ovih strateških koraka:

  • prikažite svojoj publici problem
  • preuveličajte taj problem
  • prikažite svoj digitalni proizvod kao rješenje.

Kada ste lansirali svoj digitalni proizvod svojoj publici, vrijeme je da drugima predstavite proizvod. Jedan od načina je pisati blog post na tuđoj stranici – kao gost, naravno to treba biti publika koju zanima ta određena tema, odnosno slična publika kao vaša.

Nakon toga slijede društvene mreže – oglašavajte digitalni proizvod putem Facebooka i Instagrama. Kada pustite digitalni proizvod u promet pratite statistiku – koji kanal vam donosi najviše novih klijenata.

 

Zaključak

Digitalni proizvod je vaš alat preko kojeg pokazujete stručnost, znanje, zainteresiranost za ciljnu skupinu i inovativnost. Navedeni savjeti su vam smjernice kako započeti, što je bitno i bez čega neće biti rezultata. Digitalna agencija TabarDI je tu ako se pojave poteškoće. Sretno!

Tražilica