Što je Storytelling?

~|icon_table~|elegant-themes~|outline

20.09.2018

Nekad nekad davno, i prije nego što smo bili svjesni sebe i okoline, slušali smo riječi i razne glasove. Dijete se ni ne rodi, a već sluša priče od roditelja. Storytelling je upravo to. Pričam ti priču.

Najbolje što su nam preci ostavili je pričanje priče. Kroz povijest slušamo i učimo o hrabrim junacima, kraljevima, osobama koje su utjecale na živote drugih, ali i na naše živote. Jer bez prošlosti nema ni budućnosti. Sjetimo se lektira u srednjoj školi – tko će umjesto filma Troja s Brad Pittom radije pročitati knjigu Ilijada? Posebno u tim godinama u kojima se to očekuje od nas.

Brendiranje proizvoda kroz storytelling?

Danas je (više nego ikad) teško uspjeti, konkurencija je velika, tjera vas na izazove, zahtjeva svakodnevno učenje i prelaženje granica. Svi imamo pristup internetu i možemo naći što god želimo u sekundi ili dvije. No, upravo je priča ta koja nas izdvaja od drugih. Npr. volite nakit i sjetili ste se da bi bilo zanimljivo kad bi mogli napraviti naušnice s omiljenim bojama i ukrasima. Shvatite da vam super ide, napravite jedan i za sestru. Kada dođete do desetak osoba koje bi željele kupiti vaš proizvod, odlučite se ozbiljno baciti na posao. Nakon hrabre odluke te pregledom društvenih mreža, shvatite kako samo u gradu ima barem deset djevojaka koje rade isti posao. No, nisu svi kao vi, ne dijelite svi istu priču ili razlog zbog čega ste to odabrali. Upravo tu nastupa priča. Sposobnost da pomoću pisane riječi i kreiranog videozapisa istaknete vaše poslovanje kao najbolje moguće. Priča postaje vaša kreativnost, motivacija i snalažljivost.

Kako početi?

Publika voli jednostavnost i još više jednostavnosti. Prvo je potrebno raspraviti sam sa sobom kako se želite predstaviti. Koji su vaši glavni aduti – što vas izdvaja od drugih poduzetnika? Kako će vam storytelling donijeti rezultate koje očekujete?

Da bismo vam odgovorili na pitanja, donosimo sedam korisnih trikova:

1. Na početku svake priče potrebno je pridobiti pažnju. Koristite jednostavne rečenice, pomalo duhovite – kako biste ostvarili povezanost s čitateljem.

2. Napišite tekst, snimite video s kojim se klijent može povezati. Neka se poveže s pričom koju ste pripremili. Na taj način će ju lakše zapamtiti i možda prenijeti dalje.

3. Medium navodi kako su najbolje priče one koje začuđuju i koje su neočekivane. Potrebno je biti fokusiran i jednostavan. Iznesite bit priče, dajte konkretne informacije i podatke.

4. Mislite na onoga kome pričate, prilagodite sadržaj publici kojoj se obraćate.

5. Probudite emocije. Više nego informacije, ljudi se sjećaju što su osjetili nakon pročitane priče/pogledanog videa.

6. Volimo navijati za heroje – sretni smo kada se Trnoružica probudi iz stoljetnog sna ili kada Spiderman spasi cijeli grad. Tako je potrebno proizvod/uslugu prikazati kao rješenje svih problema s kojima se klijenti susreću.

7. Napišite svoju osobnu priču – volimo čitati o poduzetniku koji se odrekao svega, propao najmanje deset puta, ali nije odustao. Vjerovao je u svoje snove i vizije i zaradio svoj prvi milijun. Ljudi vole iskrenost, kada im date nešto osobno povežu se s vama i više vam vjeruju.

Što ja imam od toga?

Ponekad nam je teško razumjeti majku, oca, kolegu ili djevojku. Zamislite kako bi konfuzno bilo da se netko prije tisuću godina nije sjetio progovoriti. Izmisliti jezik za svoju zajednicu. To je bit čovječanstva. Bez riječi nema ni života. Sjetite se samo (barem je tako bilo u mom slučaju) koliko puta vam je mama – nakon priče o Pinokiju, napomenula kako se lagati ne smije jer ćeš završiti kao Pinokio, narast će ti nos do neba. Moja prva reakcija je uvijek bila provjeravanje je li nos već promijenio obujam. Priča određuje naš način života, odabire fakultet koji ćemo upisati, uvjerava nas, potiče, vrijeđa, ohrabruje i ubija.

I…

Najprije je potrebno zapitati se (ako se govori o priči koja brendira poslovanje ili potiče prodaju) zašto ste postali poduzetnik ili obrtnik? Kada nađete razloge, napišite priču. Nakon nekoliko dana opet se upitajte isto (ali ovog puta nađite druge razloge) – kada to napravite deset puta imat ćete dovoljno za početak.

Podijelite s ljudima svoje misli, strahove, vizije. Istaknite zašto je vaš proizvod bolji od sto drugih na tržištu, probudite emocije i natjerajte ih na razmišljanje o vama. Slikovito im prikažite situaciju, navedite detalje pomoću kojih mogu u trenutku doživjeti situaciju. Na taj način će prije zapamtiti ono što ste prezentirali nego s hrpom teksta.

Ako trebate savjet, pomoć pri kreiranju dobre priče, stvaranju vašeg brenda koji će reći sve bitno na jednostavan način, budite slobodni javiti se na contact@tabardi.hr.