Value proposition (hrv. ponude vrijednosti) jedan je od najvažnijih elemenata brenda. To je vaša sposobnost da klijentu u 2-3 rečenice iznesete ono bitno, tj. zašto ste bolji od drugih, kako ćete mu poboljšati kvalitetu života i na koji način radite. U nekoliko riječi objasnite klijentima što čini vašu firmu.

Value proposition ima za cilj zainteresirati posjetitelje, a kasnije potencijalne klijente, da rade s vama ili barem saznaju dodatne informacije o vašem poslovanju. Ako osmislite jednu ideju s očekivanjem da će se iz nje stvoriti obećavajući opis, vjerojatno će se dogoditi upravo suprotno i nećete biti zadovoljni rezultatom.

Što je to?

Kratko objašnjenje za funkcionalnu i emocionalnu korist korištenja vaših proizvoda ili usluga. Nije samo ono što vi jeste i što radite drugačije, nego je i način na koji rješavate probleme i razlog zbog kojeg bi trebali izabrati vas umjesto konkurencije.

  • Odgovor na pitanje što i zašto
  • Komunikacija s publikom
  • Kratko je i jasno
  • Obećanje brenda

Da bi se postigao efekt, value proposition mora biti pročitan u 5 sekundi i odmah razumljiv. To je prva stvar koju klijent mora vidjeti na vašoj web stranici, stoga je to ono što biste trebali istaknuti i što bi vaše poruke trebale govoriti.

Kako kreirati value proposition?

Odlučite što će biti glavni identitet firme – mislimo na viziju (zašto firma postoji), misiju (što firma radi) i vrijednosti (kako radi). Koja je primarna djelatnost vaše firme? Kada odgovorite na ta pitanja, lako ćete odrediti identitet brenda.

Dubinska analiza – da bi se vaš opis istaknuo, mora privući ljude prema vama i dalje od konkurencije. Morate znati komunicirati kako i zašto ste drugačiji. Također vam pomaže realno vidjeti gdje se vaša firma nalazi – kako stojite na tržištu i gdje ste ako vas se uspoređuje s konkurencijom. Isto tako, analiza je korisna jer vidite što rade drugi i koju vrstu marketinga koriste. Kada saznate takve informacije, lakše je osmisliti nešto drugačije.

Kreirajte potencijalnog kupca – marketing (klasični ili digitalni) ne može bez buyer persone. Jednostavno morate znati kome se obraćate i za koga to sve radite. Odgovorite im na pitanje koji im problem rješavate.

Napišite više opcija – okupite tim i ispišite sve prednosti koje imaju vaši potencijalni ili stvarni klijenti. Ako ste kreirali aplikaciju, funkcionalna prednost bila bi lako korištenje i jednostavno sučelje, a emocionalna ušteda vremena, organiziranost i pomoć pri osnaživanju odnosa s klijentom.

Nemojte biti previše glamurozni – nemojte koristiti riječi koje ne razumiju ljudi kojima se obraćate. Neka bude jednostavno. Ubacite svoju osobnost u sve to – ako vidite da vaš opis može koristiti svatko, odnosno vaša konkurencija, napišite ga ponovno i dodajte nešto svoje kako bi vas ljudi po tome zapamtili.

Nemojte zaboraviti na dizajn. Naslovi, podnaslovi i tekst su vrlo bitni za razumijevanje i izgled samog opisa. Dobro je koristiti riječ ti jer se na taj način obraćate jednoj osobi – kao da je taj tekst samo za nju napisan.

Obraćanjem pažnje na riječi koje koriste vaši ispitanici dat će vam odgovor na pitanje – kako ću s njima komunicirati ili koje riječi je najbolje upotrijebiti. Odabirom pravih riječi, ispitanik, klijent ili posjetitelj će u opisu prepoznati sebe – u sekundi će vidjeti vas kao rješenje problema ili priliku za napredak.

Što te čini najboljom osobom za taj posao?

Nije dovoljno misliti samo na potencijalne klijente. Sjetite se tko čini vaš brend, vašu firmu i nikako nemojte zaboraviti svoje zaposlenike. Oni su ti koji će vam pomoći ostvariti obećanja koja ste dali klijentima.

Zaključak

Kako vaši klijenti opisuju vaš proizvod? Kako im poboljšava život? Kako opisuju vašu firmu? Zašto su se odlučili surađivati s vama? Dajte im razlog da rade za vas ili ako već rade, kako ćete nagraditi njihov trud i talent. Zaposlenici pomažu vama, ali pomažu i jedni drugima – to čini jedan tim. Stoga, kada budete tražili nove zaposlenike – prije će se odlučiti doći na razgovor ako uvide da u vašoj firmi vlada poticajna atmosfera.