Utjecajna osoba na društvenim mrežama ili eng. A Social Media Influencer je korisnik društvenih mreža koji je izgradio kredibilitet u određenoj industriji, odnosno ima svoju publiku koja mu vjeruje. Donosimo 5 načina kako raditi s utjecajnim osobama, ali i kako se najbolje pripremiti da bi rezultati bili bolji.

Prije kontaktiranja influencera potrebno je učiniti sljedeće korake:

Istraživanje

Da, vrijeme je dragocjeno, no publika sve primijeti – posebno je vidljivo kada firma (ili pojedinac iz firme) odradi istraživanje i kada stvarno zna čime se bavi i kakva je osoba koju želi angažirati.

Potrebna je stopostotna sigurnost da je ta osoba stvarno najbolja za vaš posao – ovaj korak će vam oduzeti dosta vremena, ali morate misliti na dugoročne ciljeve i, u konačnici, uštedu novca. Postavite si ova pitanja:

1.Može li se brend xy influencera  povezati s vrijednostima, estetikom i osobnosti moje firme?

2.Želim li njegov stil fotografiranja povezati sa svojim proizvodom?

3.Je li surađivao/la s mojim kolegama, konkurencijom?

4.Kakve je kvalitete sadržaj na društvenim mrežama?

5.Reagira li netko na njezine objave, koliko ljudi komentira, dijeli, priča o sadržaju koji je objavljen?

Isto tako proučite koliko često dijele sponzorirani sadržaj.

Upoznajte se i predstavite se

Pošaljite im kratak i smislen tekst u kojem se predstavljate  – pričajte o svom brendu i zašto ste zainteresirani za suradnju. Navedite koji su vas razlozi naveli da se baš njoj/njemu javite, kako ste pokrenuli posao i sl.

Planirajte i platiti influencerima

Zvuči glupo, zar ne? Pa naravno da ću mu platiti. Nemojte misliti da ćete se iskupiti za sav trud određenih osoba svojim proizvodom – koliko god da su oni kvalitetni i dobri. Morate imati na umu da su ti ljudi gradili povjerenje duži vremenski period i da moraju uložiti vrijeme za kreiranje videa, fotografija i teksta kako bi potaknuli ljude na određenu radnju. Stavite se u njihovu situaciju, super je imati određeni proizvod besplatno, ali oni ne mogu mijenjati ‘bio šampon’ za plaćanje vode. Drugim riječima, proizvodi ne plaćaju račune – jer možda im u tom trenutku nije potreban još jedan šampon. Naravno, ovo nije univerzalno pravilo, ako osoba koju ste odlučili angažirati pristane na besplatan proizvod, super.

Ako ste mali poduzetnik i nemate sredstava da odmah platite, probajte dogovoriti postotak od prodaje ili pokušajte naći osobu koja ima manji broj pratitelja, ali s kojom se možete dogovoriti oko novca ili načina plaćanja.

Dajte im slobodu koja je potrebna

Pod ovim mislimo da, ako ste već angažirali osobu (iz nekog razloga ste se odlučili baš za određenog influencera) dajte joj slobodu da kreira sadržaj za vaš proizvod kako je ona ili on zamislio. Jer, obraća se svojoj publici – već ih zasigurno pozna i zna što vole, na što reagiraju, kako će im prikazati proizvod/uslugu kao nešto korisno i što njima u ovom trenutku treba.

Možete im poslati prijašnje uratke (da ih upoznate s onim što vi želite), samo im nikada nemojte striktno odrediti kako i šta, jer ako znate i sami napraviti posao, oni vam ne trebaju.

Publika mora prepoznati autentičnost, da je to (video, vizual, tekst) smislila baš ta utjecajna osoba kojoj vjeruju – kada publika prepozna da influencer stvarno koristi taj proizvod u svom životu, onda ste na dobitku i imate ‘win-win’ situaciju.

Nemojte zaboraviti na Instagram Story

Uz postove neka objave i Story na svojim nalozima. Ne samo da možete dodati link proizvoda na web stranici (ako osoba ima više od 10,000 pratitelja), nego možete vidjeti i koliko je ljudi vidjelo Story, koliko ih je reagiralo i sl. Ovo je super jer se može reći nešto o proizvodu, prikazati kako djeluje, a ako imate robnu marku, može se prikazati da je udobna, moderna i kako stoji na pravoj (u ovom slučaju utjecajnoj) osobi. Isto tako, podijelite i vi taj Story i prikažite suradnju s određenom osobom.

Podijelite informacije s njima

Naravno da, ako već nekome platite da odradi posao – očekujete rezultate, ali svjesni ste i činjenice da ih stalno morate pratititi. Prikažite rezultate influencerima – vi ćete imati veću kontrolu nad kampanjom (jer će utjecajna osoba shvatiti da pratite napredak i sigurno će se više potruditi ostvariti zacrtano, a samim time vi kontrolirate igru). Ako ste uživali radeći s utjecajnim osobama, recite im to. Zahvalite se za trud. Svatko voli čuti da je nekome pomogao ili da je odradio posao kako treba. Ako mislite da je nešto moglo bolje, svakako recite jer će to pomoći i vama i njima.

5 načina suradnje:
    1. Našli ste ‘utjecajnu osobu’ koja je slična vama, dijelite iste interese i volite slične stvari. Jedan od načina suradnje je darivanje – kada im poklonite nešto, oni će to objaviti na svojim društvenim mrežama i prikazati proizvod svojoj publici.
    2. Znate li da 90% blogera voli organizirati nagradne igre za svoje čitatelje? Nagradna igra stvara želju za proizvodom prije nego ju uopće i vidimo, saznamo nešto više o toj stvari, a to je neprocjenjivo.
    3. Video, YouTube prije svega. 5 bilijuna videozapisa je pregledano na YouTubeu svaki dan, pa ako na taj način radite s influencerima imate priliku prikazati svoj brend publici diljem svijeta. Pomoću njih možete kreirati video preko kojeg ćete se predstaviti, reći što radite, a to je jedinstven, zanimljiv i uzbudljiv način. Video je organski način za prikupljanje fanova.
    4. Društvene mreže i sponzorirani postovi. Nađite nekoga tko ima velik angažman publike, a ne one koji imaju puno pratitelja jer što vam vrijedi ako oglas vidi 5000 ljudi, a nitko ne reagira na njega.
    5. Blog post. Više ljudi će vidjeti sam sadržaj. Samo pazite na ključne riječi – neka budu uključene u blog post kako bi dosegli maksimalan učinak.

No, nikako ne zaboravite i ovo:

Mjerite povrat investicije (ROI)

Ovisno o tome na koji način ste odlučili raditi s utjecajnim osobama  (nagradne igre, plaćeni post – story), morate biti sigurni da mjerite eng. Return of investment -ROI (hrv. povrat investicije). Ne mislimo samo kroz broj oznaka “sviđa mi se” i komentara ili više pratitelja na društvenim mrežama, ovdje ciljamo na prodaju – novac na vašem računu, za vaš posao.

Dogovorite uvjete – sastavite ugovor

Ako se radi o dogovoru između dvije strane, ključno je odrediti što svaka strana očekuje i što će biti ostvareno. Mislite na to što ćete dati, proizvod ili novac (vrijednost tih stvari) i nakon toga napišite što vi očekujete. Napravite listu što to uključuje: koliko puta će vas ‘utjecajna osoba’ spomenuti, koliko postova (koji imaju određene oznake, # hashtag-ove ili linkove) to uključuje, koliko storija, … ako je u pitanju Instagram.

Dogovorite što se od svake strane očekuje – što morate postići. Kada to odredite imate sve što je potrebno za mjerenje ROI.

Zaključak

Suradnja s influencerima može se usporediti s bilo kojom marketinškom aktivnosti koju ste planirali, no upitajte se je li to pravi put za vaš posao? Odgovara li s drugim aktivnostima koje ste imali u planu? Suradnja bi trebala odgovarati drugim radnjama i idejama – jer sve aktivnosti vezane za marketing trebaju raditi kao jedna.

Nikako nemojte preskakati najvažniji korak, onaj gdje odlučujete koga ćete angažirati, jer ako opis (zapravo sve što ta osoba jest) osobe ne odgovara osobnosti vaše firme ili bar osobnosti koju želite izgraditi bolje odustanite i tražite dalje.