Što nas očekuje u 2019. u svijetu digitalnog marketinga?

Nova godina, osim novih odluka i početaka donosi i nove trendove u svijetu digitalnih medija. U nastavku pročitajte koje smo trendove izdvojili.

Marketing i PR zajedno?

Prije svega – podsjetimo na glavne razlike između marketinga i PR (public relations – odnosi s javnošću). Marketing je usmjeren na jačanje prodaje kod kupca, a PR želi izgraditi reputaciju i povjerenje. Jyoti Kumar kaže da ako rade zajedno mogu postići veću prodaju proizvoda i povećati povjerenje i sigurnost u sam brend. Kada kreirate nevjerojatnu ponudu za svoje klijente spomenite i osnovna PR načela firme kako bi se povezali i na toj razini.

Zaštita podataka i transparentnost?

Što se radi s našim podatcima, za što se koriste? Jesu li zaštićeni, zloupotrebljavaju li se?
Transparentnost će svakako biti potrebna ako firme žele zadržati svoje klijente jer sve je teže sačuvati lojalnost.

Povjerenje

Kako smo već naveli, sve je teže očuvati povjerenje klijenta i kupaca. Tako da će ove godine firme morati raditi na gradnji povjerenja i lojalnosti. Informacije će morati biti točne, morat će se potruditi da zasluže povjerenje i ne izdaju svoje klijente, kupce ili poslovne partnere. Tvrtke kao Adidas koristit će manje grupe ljudi da prenesu poruke kako bi zadržali povjerenje svojih korisnika.

Društveno slušanje – praćenje (eng. social listening)

Društveno slušanje (praćenje) kako navodi Social Media Today jest čin indeksiranja platformi web i društvenih medija kako bi se pronašle sve spominjane robne marke (ili bilo koje druge ključne riječi). To uključuje svaku oznaku (i bez hastaga) na društvenim medijima, blogovima, forumima ili web stranicama. Sadašnji primarni ciljevi društvenog slušanja su služba za korisnike i upravljanje reputacijom, iako postoje, naravno, mnogi drugi. Tako će se otvoriti nove mogućnosti za brendove jer će korisnici moći izraziti svoja iskustva, želje i potrebe i pronaći pravu uslugu/proizvod za sebe.

Videozapis

Ni 2019. neće proći bez videozapisa. 80% onoga što danas konzumiramo će biti preko videozapisa. Live video pogotovo. Live videozapis je tu da prikaže vjerodostojnost brenda, morat ćemo donijeti zanimljiv i video koji potiče aktivnosti. Ne brinite, publika će vam oprostiti pogreške- jer ipak je live video.

Micro influenceri

Microinfluenceri su osobe koje imaju manji broj pratitelja na Instagramu od običnih influencera. Velika je razlika ta što su microinfluenceri usredotočeni na određenu temu. Objavljuju sadržaje zbog kojih publika vjeruje da su stručni u svom poslu. Govore o osobnom životu, što vole. Prikazuju običan svakodnevni život i upravo im iz tog razloga publika vjeruje – povezuje se s njima jer pronalaze sebe u tim situacijama i pričama. Smatra se da su isplativiji za manje brendove koji žele doći do točno određenih ljudi.

Personalizacija

Social Media Today također navodi da volimo gledati ljude koji rade iza scene. Sadržaj, proizvodi, emailovi – sve može biti bazirano na povijesti kupnje, klikanim linkovima, postovima na društvenim mrežama. Netflix nam predlaže slične serije kao već gledane, Amazon nam prikazuje proizvode na temelju prijašnje kupnje.
24/7 komunikacija. Korisnička podrška. Društvene mreže nikada ne spavaju – ljudi očekuju da im se odmah odgovori na upit, jer nemamo više vremena čekati. Ako ti ne odgovoriš odmah – netko drugi hoće. Postali smo toliko razmaženi da sve želimo odmah i sada.

Aplikacije za slanje poruka

Pogledajte samo sebe ili ljude oko vas – kada ste zadnji put poslali sms poruku ili primili – osim ako nije reklamna iz omiljene trgovine obućom ili obavijest o isteku parkinga?

Aplikacije za slanje poruka kao što su WhatsApp, FB Messenger, WeChat, Skype postale su normalna stvar. Single grain donosi zanimljive brojke:

  • 1.3 milijarda mjesečnih korisnika su aktivni na Facebook Messenger – u.  
  • 2 milijarde poruka je poslano (bilo poslovnih ili privatnih) na Facebook Messenger svaki mjesec
  • WhatsApp ima 1.3 milijarde aktivnih korisnika mjesečno 55 millijardi poruka pošalje se preko WhatsApp aplikacije svaki dan

Instagram Tv

Pojavio se u lipnju ove godine, IGTV je nova video platforma namijenjena isključivo korisnicima mobilnih uređaja. Prikladna je za sve koji se obraćaju publici koja koristi mobilne uređaje. Vertikalno snimanje video odabrano je kako bi se korisnici mobitela odvažili i snimali video zapise. Neke firme već objavljuju redovno videozapis takvog tipa. Predviđanja su da će IGTV za tri do četiri godine biti novi YouTube. Ovo je super način da firme prikažu najnovije trendove društvenih mreža.

Cilj im je omogućiti duže videozapise, jer mlade osobe vole gledati vlogere (općenito videozapise dok se voze u školu na svojim pametnim uređajima). Žele biti konkurencija YouTube – u i iz tog razloga kreiraju platformu koja će omogućiti vlogerima ili bilo kome drugom da snimi video u vertikalnom položaju.

Zaključak

Sudeći po svemu, bit će ovo zanimljiva godina – prepuna videozapisa, zanimljivih objava i stalne interakcije s publikom. Treba se pripremiti na vrijeme kako bi uhvatili korak s digitalnim svijetom u kojem živimo! Slažete li se?

 

Tražilica