Što je content marketing?

Poslovanje se više ne može zamisliti bez digitalnog sadržaja. Svi smo na Internetu i društvenim mrežama.  Klijenti traže konkretne informacije koje će im pomoći da unaprijede svoj posao.

Upravo tu nastupa „sadržajni marketing”, poznatiji pod imenom Content marketing. Definicija Content marketinga prema Content Marketing Institute glasi: „Sadržajni  marketing strateški je marketinški pristup usmjeren na stvaranje i distribuiranje relevantnog, dosljednog i visokokvalitetnog sadržaja koji će privući i zadržati jasno definiranu publiku na određenoj stranici, i u konačnici dovesti do pretvaranja posjetitelja u kupca.“

Najednostavnije rečeno, Content je sadržaj koji se kreira kako bi se privukla publika (potencijalni klijenti), koja u konačnici donosi profit. Okrenut je prema potrebama korisnika te mu je primarni cilj savjetovanje, edukacija, pomoć i zabava publike.

Odakle započeti?

Kako bi Content marketing pomogao vašem poslovanju,  približiti ćemo tematiku, na jednostavan način.

Najvažnija stvar prije nego se kreira sadržaj je upoznati osobu (potencijalnog klijenta) kojoj se obraćate. Potrebno je znati što on očekuje, kakav sadržaj voli, je li mlađi ili stariji, gdje živi, što radi u slobodno vrijeme… Što se bolje definira naš potencijalni klijent, to će i sadržaj biti koncizniji i privlačniji. Nakon toga, potrebno je odabrati sadržaj za ciljanu publiku, odnosno teme o kojima će te pisati. Važno je da teme budu relevantne i da nude vrijednost vašoj ciljanoj publici odnosno potencijalnom klijentu. Prije samog pisanja sadržaja, isti treba detaljno istražiti i planirati. Tu je potrebno uložiti vremena i truda. Pisanje treba biti jednostavno, razumljivo, zanimljivo. Kod pisanja je bitno obratiti pažnju na naslov koji bi trebao privući ljude da kliknu na njega. Sadržaj mora biti koristan, privlačan i jednostavan. Ljudi vole znati što mogu očekivati, zbog čega je to bitno za njih/njihov posao. Izuzetan sadržaj publika će s guštom dijeliti dalje i lako može postati viralan na društvenim mrežama. Ako ste zadovoljni s kreiranim sadržajem, slijedi distribucija. Dijelite ga putem društvenih mreža, newslettera i drugih kanala. Primjer našeg dobrog blog posta koji je puno puta pročitan i lajkan na društvenim mrežama, možete pročitati na linku: http://www.tabardi.hr/koliko-je-hns-profitirao-od-svjetskog-prvenstva/. Sadržajni marketing  može vam donijeti povećanje prodaje, klijente koji su odani te na kraju ono što je najbitnije, štedi novac.

Na koji način objaviti sadržaj?

Sadržaj se može objaviti na neki od sljedećih načina:

  • Blog postovi
  • Društvene mreže
  • eBooks (e- knjige)
  • Studije slučaja (Case Study)
  • Videozapisi
  • Infografike
  • Newsletteri
  • How-to guide
  • Slike
  • Podcast i dr.

U nastavku ćemo objasniti neke od njih.

Da bi netko tražio vašu uslugu prvo mora znati da postojite. Najbolji način za predstavljanje publici su blog postovi. Tu imate otvorene ruke, sami odlučujete koji će bit stil pisanja – a sa stilom prikazujete osobnost tvrtke. Priču o nastanku imena digitalne agencije TabarDI možete pročitati ovdje. Jedna od najbitnijih stvari koje biste trebali imati na umu jest znati za koga pišete. Redovito pisanje blog postova također utječe na pozicioniranje na tražilicama. To naravno ne ide bez optimizacije stranice (SEO).  Pomoću ključnih riječi vaša će se stranica prikazati najzainteresiranijim korisnicima. One se također upotrebljavaju za povezivanje oglasa s web lokacijama na Googlu koje su povezane s vašim ključnim riječima i oglasima. Npr. ako se vaše poduzeće bavi izradom igračaka za djecu ključna riječ svakako treba biti igračke. Bitno je znati da tvrtke koje pišu blog imaju 55% više posjetitelja na svoje stranice nego one koje ne pišu, kao i da pretvaraju 70% više posjetitelja u svoje kupce, dok 57% tvrtki je dobilo klijente zahvaljujući blogu. S tim u vidu, razmislite isplati li se pisati blog ili ne.

Nije potrebno naglašavati kako su društvene mreže važne da bi publika znala da ste na tržištu. Preko društvenih mreža možete dijeliti svoj sadržaj s web stranice, objavljivati zanimljive videozapise koji će prikazati što radite, imati stalnu interakciju s publikom i klijentima.  Pomoću plaćenih oglasa možete doći do većeg broja ljudi koji su zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu.

eBook se koristi kada želite iskomunicirati zahtjevniju poruku ili sadržaj, ali je dobro pisati u jednostavnoj formi. Potrebno je imati dobar i zanimljiv naslov koji će privući pozornost. Dobro je educirati klijente o temi koju smatrate bitnom. Promovirajte svoju elektroničku knjigu na društvenim mrežama, preko newsletter-a ili na web stranici. Omogućite klijentima da na jednostavan način preuzmu sadržaj koji ste pripremili.

No, što to sve znači ako klijent nije siguran u vašu stručnost? Potrebno je pokazati na konkretnom slučaju zašto odabrati baš vašu firmu. Na koji način je Content marketing pomogao drugim ljudima. Studije slučaja su korisne jer one omogućuju prikazivanje vrijednosti proizvoda ili usluge, prikazuju vašu sposobnost i rješavanje problema. Na konkretnom primjeru pokazuju se osnovne informacije o klijentu, koji problem klijent ima, što se želi postići (koji je cilj), što je napravljeno, rezultat i izjava klijenta za kojeg ste radili. Studija slučaja se može prikazati pomoću videozapisa ili infografike kako bi bila zanimljivija potencijalnom klijentu.

Videozapisi. Youtube je desetak godina alat kojim možete prikazati što god želite. U današnje vrijeme, tko god ima kameru na mobitelu može biti tvorac video sadržaja. Kako tehnologija svakim danom napreduje tako i čovjek hvata korak s njom. Putem videa jednostavno možete predstaviti ono što radite, sebe, svoj tim i upoznati ljude s vašim poslovanjem. Videi mogu trajati i do tri – četiri minute ali bitno je da se dobiju prave informacije iz njih. Ako video bude zanimljiv i pobere simpatije, ljudi će ga imati potrebu lajkati i podijeliti s drugima te na taj način možete doći do svojih klijenata.

Infografika. Ljudi su vizualna bića, bolje pamtimo zanimljivu grafiku nego ono što smo pročitali. Infografika može biti pravo oružje da kažete sve bitno o usluzi ili proizvodu a da pritom klijentu  ne bude zamorno. Različite informacije prikazane na jednostavan i slikovit način, mogu biti prezentirane pomoću piktograma, grafikona ili drugim grafičkim prikazom. Cilj infografike je da bude što sličnija web stranici kako bi ju klijenti asocirali s vama. TabarDI, između ostalih, koristi sljedeću infografiku kako bi svojim klijentima pobliže objasnili što mogu očekivati od određene usluge.

Savjet plus. Kod kreiranja sadržaja važno je da odredite tjedni ili mjesečni raspored objava. Mi, kao digitalna agencija, koristimo CoScedule i preporučujemo ga. Odlučite li da će te svaki mjesec četvrtkom objaviti blog post na web stranici držite se toga. Naše prethodne blog postove možete pročitati na linku: http://www.tabardi.hr/blog/. Druge dane u tjednu rezervirajte za društvene mreže, pokažite klijentima, posjetiteljima vaših stranica da ste organizirani. Neka znaju što mogu očekivati, ne samo da će vama pomoći u organizaciji posla, klijenti će vas gledati kao ozbiljan i organiziran tim koji drže sve konce u rukama. TabarDI za što bolje povezivanje s drugim tvrtkama i potencijalnim klijentima koristi Facebook, Instagram, Twitter i Linkedin.

Zaključak

Svakako je bitno imati na umu da stvaranje sadržaja nije ništa drugo nego pričanje priče. Ali, pričanje dobre priče. Stvaranje dobrog sadržaja koji daje vrijednost vašim čitateljima (budućim klijentima). Sadržajni marketing je dugoročna strategija odnosno proces koji traje i koji vas neće dovesti do kupaca/klijenata odmah. Potrebno je uložiti puno vremena i truda da bi se došlo do željenih rezultata. Važno je znati da ljudi prvo padaju na priču i osjećaje a tek onda kupuju vaše proizvode ili usluge. Danas, više nego ikada prije, ljudi žele znati da brinete o njima i da vam je stalo. S tim u vidu, stvarajte neuništivu vezu sa svojim potencijalnim klijentima jer će vam zasigurno, jednog dana, to i vratiti svojom vjernošću.

Želite li na najbolji način iskoristiti content marketing u svoju korist i ispričati dobru priču svojoj publici, javite se na contact@tabardi.hr.  Ono što vama možda predstavlja problem, nama sigurno predstavlja izazov.