Zašto je poželjno koristiti Instagram prilikom brendiranja?

Brojke koje se povezuju s Instagramom svaki dan nas sve iznenađuju. Jedno je sigurno, htjeli mi to priznati ili ne – ne ostavljaju čovjeka ravnodušnim. U nastavku blog posta uvjerite se koja je moć jedne društvene platforme u 2019. godini.

Broj korisnika IG platforme narastao je od 90 milijuna mjesečno aktivnih korisnika u siječnju 2013. do 1 milijarde mjesečno aktivnih korisnika u lipnju 2018.

Instagram je uvjerljivo potukao konkurenciju s više od 500 milijuna aktivnih korisnika. Twitter ima 326 milijuna korisnika, Snapchat – 150 milijuna korisnika dok Pinterest koristi 250 milijuna aktivnih korisnika.

  • Broj odraslih korisnika od 2012. godine narastao je za 400%

Između 2016. i 2020. godine eMarketer predviđa da će Instagram imati dodatnih 26,9 milijuna korisnika – skoro duplo više nego što su predviđanja za Twitter. Teško je ne razmišljati o novcu kada čitamo ovakve podatke – predviđanja govore da će u 2019. godini Instagram biti zaslužan za skoro 25% cjelokupnog prihoda Facebook oglašavanja.

Kad su u pitanju pratitelji (obožavatelji), najviše ih je, u siječnju 2019., imao Cristiano Ronaldo, a slijede ga Selena Gomez, Ariana Granda i Dwayne (The Rock) Johnson. U Hrvatskoj vlasnik najpopularnijeg Instagram naloga je Luka Modrić koji u ovom trenutku (13.02.2019.) ima 16.760.013 pratitelja, a slijedi ga također nogometaš Ivan Rakitić sa 13.646,907 pratitelja

Tko i kako koristi Instagram?

Instagram najviše koriste tinejdžeri (72%),  dok je omjer odraslih korisnika IG platforme 35%. Ako usporedimo podatke iz 2013. – 37% mladih u dobi između 18-24 godine koristilo je Instagram,  a za 5 godina taj postotak je porastao za 34% i iznosi 71%.

  • Više od pola mjesečno aktivnih korisnika, (točnije 60%) Instagram posjećuje svaki dan, a neki i više puta dnevno – njih 55%

Više od jedne trećine Instagram korisnika kupuje online preko mobitela  – 70% je veća vjerojatnost (za takvu kupovinu) od ljudi koji nisu na Instagramu.

U siječnju 2019. najviše korisnika zabilježeno je u Americi (121 mil.), Indiji 71 mil., Brazilu – 64 mil. ljudi.  Slijedi ih Indonezija s 62 te Turska s 38 milijuna korisnika.

Zašto je korisno otvoriti poslovni Instagram nalog? 

Tvrtke koje su na Instagramu dobiju 37% od ukupnog broja dojmova preko Instagram Storija. 8 od 15 najpopularnijih brendova na Instagramu su maloprodajna poduzeća. 

  • Znate li koliko ima poslovnih profila na Instagramu? 25 milijuna. A 60% korisnika otkrilo je neki proizvod isključivo preko Instagrama.

U 2016. je bilo 95 milijuna objava svaki dan, dok 2 milijuna brendova pričaju svoju priču preko Instagram Storija.

Možete li zamisliti da se u jednom danu podijeli 5 milijuna videozapisa? Upravo se to dogodilo u lipnju 2013. godine na Instagramu.

55 brendova (koji su sudjelovali u istraživanju) objavljuju sadržaj na Instagramu u prosjeku 1.5 puta na dan, ako se radi o mjesečnoj razini – između 11-20 puta.

  • 72% korisnika je kupilo proizvod koji su vidjeli na Instagramu.

Kada objavljivati sadržaj i na koji način?

Znate li kada je najbolje vrijeme za objaviti sadržaj na Instagramu? Četvrtak između 17 i 23 sata.

Istraživanje je također pokazalo da objave sa 9-12 hashtag oznaka dobiju veći angažman od objava koje koriste drugi broj hashtag-ova. Ako razmišljamo o znakovimahashtag – ovi koji imaju između 21- 24 znaka bolje prolaze od većeg ili manjeg broja znakova.

  •  je najčešći znak koji se upotrebljava i to čak 79% više od drugog najpopularnijeg emotikona –  lica s srcolikim očima 😍 .

Fotografije koje imaju veći postotak neiskorištenog prostora – (eng. negative space) generiraju 29% više oznaka „sviđa mi se” od ostalih. A ako objavite sliku s licem dobit ćete 38% više oznaka „sviđa mi se” nego kada objavite fotografiju koja ne pokazuje lice.

Više od 100 milijuna fotografija i videozapisa se podijeli na Instagramu svaki dan. Bolje prolaze fotografije na kojima dominira plava boja –one će dobiti 24% više oznaka „sviđa mi se” –nego fotografije crvene boje.

Istraživanje u kojem je sudjelovalo nekoliko tisuća objava raznih brendova pokazalo je da prosječan angažman za objavu iznosi 4,3%, dok je srednji 3,5%. To znači da je prosječna objava dobila 4,3 određene oznake („sviđa mi se” ili komentar) na 100 pratitelja. Možemo zaključiti da bi dobili 100 oznaka „sviđa mi se” ili komentara na post – treba vam približno 2,325 pratitelja.

Zaključak

Pa vi onda nemojte ni probati kreirati Instagram profil…. Velika se publika krije na toj platformi, bilo bi šteta ni ne probati – ako ni iz jednog drugog razloga – iz čiste znatiželje i testiranja!

Tražilica