Jeste li znali da upravo boja utječe na kupca – hoće li kupiti vaš proizvod ili ne? Također određuje koliko će vremena netko provesti na web stranici, koliko će puta kliknuti unutar nje. Istraživanje je pokazalo da se čak 62-90% naših odluka temelje prema odnosima boja.
Pisali smo o važnosti web stranice za svako poslovanje i spomenuli u jednom djelu kako boje mogu pričati priču umjesto vas. Samo je potrebno odabrati pravu boju, istaknuti ono bitno s njom i prikazati karakter firme, brenda, usluge, osobe ili proizvoda.
Poslovna vizija tvrdi da je odabir boja jedan od najbitnijih elemenata svake web stranice. Potrebno je paziti na pozadinu, logotip, navigacije i sve ostale elemente. Važno je voditi računa o tome kako se pojedine boje slažu, koje emocije izazivaju i kakav efekt pomoću njih želite postići. Stranica najprije mora biti pregledna i čitka, uzmite u obzir da boja pozadine i slova bude dovoljno kontrastna.
Razmislite i o emocijama koje pojedine boje pobuđuju. Plava boja je smirena, ali i depresivna, dok crvena pobuđuje strast, ali i ljutnju.Kombinacija boja je od iznimne važnosti. Prilikom odabira kombinacije morate voditi računa o poruci koju želite poslati, publici, te proizvodu ili ideji koju stranica promovira. Nemojte pretjerivati s brojem boja koje ćete koristiti na stranici, jer se tako stvara dojam pretrpanosti u kojem će se posjetitelji teško snalaziti. Najbolje je koristiti tri boje – jednu za pozadinu, drugu komplementarnu za većinu elemenata i treću koja će istaknuti bitne elemente.
Vrste boja
Web flow kaže kako tople boje sadrže više tonova crvene i žute. Doživljavamo ih kao toplije i strastvenije u dizajnu. Isto tako mogu se smatrati agresivne i kričave (bold) koje nas podsjećaju na znak stop. Zato se crvena najčešće koristi kako bi se istaknula pogreška.
Hladne boje sadrže veći postotak plave – koja podsjeća na zimu, led, vodu, noć, smrt i tugu. Konotacije poput usamljenosti, hladnoće i straha također prate plavu boju. Ali, one su također blaže i nisu toliko agresivne. Sjetite se plavog neba ili kristalno plavog mora – opušta vas zar ne?
Svi znamo da su tri primarne boje plava, crvena i žuta preko kojih dobijemo sve druge nijanse.
Što označava koja boja saznajte u nastavku teksta:
- Crvena i narančasta boja se najčešće koriste u Fast food restoranima – potiče vas da pojedete i u kratkom roku izađete. Crvena se koristi kako bi se kreirala hitnost potrebe za kupnjom (još malo pa nestalo)
- Narančasta se povezuje s entuzijazmom, kreativnošću i prijateljskim pristupom. Potiče angažman, kreira senzaciju pokreta i energije.
- Ljubičasta – bogatstvo, mudrost, uspjeh. Koristi se u kozmetici i proizvodima za njegu lica. Djeluje smirujuće na ljude.
- Plava – povjerenje, sigurnost, stabilnost, mir. Koristi se u bankama kako bi prikazali stabilnost i povjerenje
- Siva – Neutralna, jednostavna, smirujuća. Futuristička i logična. Koristi se za tehnologiju, industriju i kontrolu.
- Crna – moć, luksuz, profesionalnost, dubina, snaga, preciznost i elegancija.
- Žuta – u Francuskoj žuta boja označava ljubomoru, slabost, izdaju i kontradikciju. Potpuno drugačije je u Japanu, gdje je žuta hrabrost i bogatstvo.
- Ružičasta – ženskost, ljubav, romantika. U Japanu ružičasta je muška boja.
- Zelena je boja oporavka, harmonije i sigurnosti. Povezuje se s novcem i pohlepom, kao i s nevinošću i rastom.
- Crna – moć, luksuz, profesionalnost, dubina, snaga, preciznost i elegancija
The Color Assignment study istražuje koje riječi ljudi povezuju s određenom bojom. Doznali su sljedeće:
34% ispitanika povezuje plavu boju s povjerenjem, dok je bijela boja na drugom mjestu sa 21%. Plava boja se također povezuje sa zaštitom – 28% i crna 16%. Ako je riječ o visokoj kvaliteti opet su iste boje u igri – crna 43% i plava 20%.
Ako pričamo o brzini čak 76% ljudi odabire crvenu boju. Žutu i narančastu boju neki povezuju sa zabavom. Ako pak želite pokazati svoju hrabrost – koristite ljubičastu ili crvenu boju.
Također…
Kada koristimo razne nijanse boja, moramo paziti i na kulturološke aspekte. Ne znači bijela boja isto na istoku (boja pogreba) i na zapadu (vjenčanje). U Kini bijela simbolizira smrt, dok je u Brazilu ljubičasta boja smrti. U Ukrajini se od 2004. godine narančasta boja javlja kao simbol snage i hrabrosti. Zanimljiva je činjenica da zbog raširenog mišljenja da ružičasta boja ima umirujuće djelovanje te da utječe na smanjenje nasilničkog ponašanja, u mnogim zemljama zidovi zatvorskih ćelija (umjesto kod nas soba za djevojčicu) su okrečeni upravo ružičasto.
Isto tako treba paziti kada su muškarci i žene u pitanju – pokazalo se da muškarcima ljubičasta boja nije nimalo zanimljiva.
Odredite na koji način želite predstaviti vaše poslovanje – neka boja prikaže osobnost firme. Boje možete odrediti i prema ciljanoj skupini ljudi. Ako želite da vas vide kao modernu i pouzdanu osobu – koristite crnu i plavu boju. Sjetite da je umjerenost i ravnoteža od iznimne važnosti. Potrudite se da klijenti ostanu što duže na vašoj stranici, nemojte ih uplašiti kričavim nijansama ako te iste boje ne želite koristiti stalno i po tome biti prepoznatljivi.
Znate kome se možete obratiti ako vam zatreba pomoć ili savjet pri odabiru boja za web stranicu.