Danas, više nego ikad želimo steći povjerenje kupaca, poslovnih partnera, klijenata. Koliko god nam je tehnologija olakšala svakodnevni život još uvijek volimo sresti pravog čovjeka, dobiti odgovor na upit koji nije automatski, podijeliti s nekim svoje probleme itd.

Upravo je iz tog razloga influencer marketing uspješan. Influencer na hrvatskom jeziku znači utjecajna osoba. Velika razlika između influencer-a i klasičnih zvijezda je ta što su zvijezde postale slavne zbog određenih sposobnosti, talenta. Oni su sportaši, glumci, pjevači, poduzetnici. A influencer može biti bilo gdje i svatko. To je osoba koja je svojim razmišljanjem utjecala na druge ljude koji ih vole zbog njihovih osobnosti, sposobnosti, stila, smisla za humor ili nečeg sličnog. To je običan čovjek koji ima velik broj pratitelja na Instagramu, YouTube – u ili nekoj drugoj društvenoj mreži.

Kako vam mogu pomoći?

Cijeli proces (povezivanja s publikom, određivanjem ciljane skupine ljudi) olakšavaju za vas jer su oni osobe koje već imaju ljude koji prate njihove stranice na društvenim mrežama, koji im vjeruju i koji će ih poslušati. Oni su već našli svoju ciljnu skupinu ljudi, napravili sav težak posao.

Koliko puta u danu vam se dogodi da kažete – još jedan oglas, koliko ih ima. Svi su isti. Svjesni ste toga da ljudi znaju za adblockere zar ne? Kada vaš proizvod prikaže osoba koju određena skupina ljudi voli – više neće izgledati tako strašno, te osobe su već navikle svakodnevno pratiti njihove objave pa im ni reklame ne predstavljaju veliki problem. Oni već znaju kako pristupiti svojoj publici, znaju sve trikove. Potrebno je samo pronaći pravog influencera za određeni proizvod/uslugu.

Ako imate specifičan proizvod i tražite točno određenu publiku onda vam najbolje mogu pomoći microinfluenceri. Prisjetite se što su microinfluenceri.

Što mogu raditi za vas?

“Sve je stvar dogovora” – što god mislite da bi pomoglo u promoviranju usluge ili proizvoda. No ovo su najčešći primjeri što rade:

    1. Pišu blog postove o vama/vašim proizvodima ili uslugama
    2. Dijele informacije o vama na svojim profilima društvenih mreža
    3. Mogu vam dozvoliti da objavite nešto na njihovim profilima
    4. Sve od navedenog

Kako im pristupiti?

Imajte na umu da pristupate čovjeku. Zamislite da je posrijedi samo obično upoznavanje. Moz nam je otkrio neke korake koji vam mogu pomoći zadobiti povjerenje utjecajne osobe na društvenim mrežama:

      1. Pričajte s njima, prvo možete ostaviti trag na njihovim profilima (like, podijeliti sadržaj, komentirati nešto… ) – graditi odnos kao da je prijatelj u pitanju. Ako pričate o poslovanju – iznesite informacije s kojim raspolažete, dajte im dokaze koji će potvrditi vaše riječi.
      2. Uzajamna pomoć – ako vi tražite pomoć od te osobe – ponudite i vi isto. Dogovorite se da ćete i vi dijeliti sadržaj na svojim profilima.
      3. Pomozite i drugima oko sebe – podržite osobe koje su nepoznate javnosti ( kako bi vaši novi prijatelji vidjeli da ste spremni pomoći i podržati osobe u usponu)

Jako je važno izgraditi dobar odnos s osobom kojoj ste povjerili promidžbu vašeg proizvoda. Što osobnije, to bolje – ljudi kojima se obraćate (vaši pratitelji i pratitelji influencera) moraju osjetiti da ste povezani i da vjerujete jedan drugom – da ne glumite samo kako bi postigli kratkoročan cilj i prodali uslugu.

No, prije toga

Ništa bez analize i istraživanja – vaganja što je dobro – što ćete s tim postići, isplati li se itd. Tako je i s influencer marketingom. Trud se neće isplatiti ako odaberete krivu osobu za predstavljanje vašeg brenda.

Bacite se u istraživanje  – što radi ta osoba, koja je to publika koja nju prati – o čemu razmišljaju, što pišu, koji ih problemi muče, što vole kupovati, što ih zanima, koliko godina imaju. Jedino tako možete procijeniti jeste li odabrali pravu utjecajnu osobu.

Nakon detaljne pretrage i istraživanja započnite povezivanje. Dijelite njihov sadržaj, komentirajte – neka vas primijete.

Analiza

Analiza, mjerenje rezultata također nemojte zaboraviti jer bez toga ne znate na čemu ste! Je li vaša suradnja s utjecajnom osobom urodila plodom, što ste dobili od svega toga. Jer onda znate i što ćete popraviti, promijeniti – ne gubite vrijeme i novac.

Nije lako – ali svakako uz pomoć influencer marketinga preskačete neke od koraka koji oduzimaju mnogo vremena – a nekada ni ne znate vrijedi li (kao što je određivanje ciljane skupine ljudi i povezivanje s njima). To influenceri već imaju, samo odaberite osobu koja je zanimljiva ljudima koji će biti zainteresirani za vaš brend. A ukoliko vam treba pomoć za odabir pravog influencera i želite da agencija to napravi umjesto vas, tu smo, slobodno se javite.