Prošle srijedzapočeli smo edukativnu temu o najčešćim greškama koje se događaju u kreiranju oglasa/kampanje na Facebooku. Izdvojili smo nekoliko koje smatramo bitnima:

 

Ne očekujte čudo u prvih nekoliko sati

Nije kraj svijeta ako dva sata nakon postavljanja oglasa ne ostvarite rezultate koje ste očekivali. Pričekajte, budite strpljivi i pratite rezultate, dopustite da prođe barem 48 sati kako biste imali dovoljno podataka koje ćete obraditi i prema tome donositi zaključke.

 

Niste odredili završetak

Uvijek odredite početak i kraj kampanje. Tako nećete potrošiti više nego što ste planirali, a imat ćete kontrolu nad vašim oglašavanjem. Ako već ne želite staviti kraj kampanje – kreirajte podsjetnik kako ne biste zaboravili na kampanju i dobili enormno visok trošak.

 

Budžet nije u skladu s veličinom publike

Nije realno očekivati rezultate ako se odlučite potrošiti 5 kuna na milijun ljudi. Tu rezultata nema, no nemojte ni odrediti budžet od 150 kn dnevno na 25.000 ljudi – rasipat ćete budžet vrlo brzo. Preporuka je od 5 do 10 eura dnevno za male poduzetnike koji žele doseći 100 – 300 000 ljudi na mjesec. Kada kreirate više oglasa ili oglasnih kampanja, znat ćete koliki budžet je dovoljan za ostvarenje cilja.

 

Opis oglasa

Obrnuto od onoga što smo učili na hrvatskom jeziku – ako pišete za društvene mreže, krenite sa zaključkom. U prvoj rečenici dajte sve najbitnije informacije, a tek onda razradite priču. Na brzinu ih osvojite pa kasnije obrazložite što ste imali na umu.

 

Naslov nije jasan

Sve ovisi koja je vaša ciljana skupina. Morate imati na umu da naslov prenosi poruku. Ljudima ne pada na pamet (pogotovo na društvenim mrežama) razmišljati što ste htjeli reći, sve mora biti jasno u samom startu. Mora biti zanimljiv i razumljiv. Možete testirati tako da pošaljete tekst osobama (mi to stalno radimo – jadna moja sestra) koje se ne bave tom vrstom posla, pitati ih je li im sve jasno te kako su oni shvatili oglas odnosno poruku.

 

Vizual koji priča priču? Ili, imam li zanimljiv vizual?

Vizual je nešto što vam uvelike može pomoći prenijeti poruku, ali i uništiti sve. Neka pridobije pažnju, ispriča priču i potakne posjetitelja na akciju. Najgore je kada je vizual nedorečen i nejasan, onda tekst oglasa može biti savršen, ali nećete dobiti rezultat koji ste htjeli. Vizual je također jedna od najvažnijih karika u svim oblicima digitalnog marketinga.

 

 

Videozapisi?

Ako od samog početka želite izgraditi povjerenje s klijentom, najbolje je igrati na kartu iskrenosti. Ako ste početnik, nemojte kreirati videozapise koji izgledaju savršeno. Bolje prolaze videozapisi koji su obični i spontani.

 

Nemate linkove?

Linkovi su tu da zadrže korisnike na vašim platformama, ali isto tako pomažu prikupiti podatke o njima. Ako primjerice reklamirate određeni proizvod, onda je potrebno odvesti publiku na stranicu koja im pruža više informacija o tome što nudite.

Putem linkova pratite zainteresiranost publike da vidite hoće li poduzeti akciju jer će vam informacije koje prikupite kasnije poslužiti za kreiranje kampanja, komunikaciju s publikom te otvoriti priliku za daljnji napredak.

 

Uspoređivanje rezultata?

Dok još niste u potpunosti sigurni što pali kod vaših klijenata, dobro je kreirati više različitih oglasa ili kampanja kako biste mogli pratiti i uspoređivati rezultate. Ako imate samo jedan loš oglaskako znate što nije bilo dobro, zbog čega niste ostvarili zacrtano, je li problem u tekstu oglasa ili vizualu, jeste li odabrali pravu vrstu oglasa i publiku? Isto tako, ako imate samo jedan dobar oglastko vam garantira da će sljedeći put oglas upaliti (bez obzira na to što ste sve isto podesili kao u ovom dobrom)? Zbog toga je dobro imati više mogućnosti, čak i pogrešaka jer ste sa svakom pogreškom bolji i bliže savršenstvu.

 

Previše teksta

Sigurno ste doživjeli da na društvenim mrežama (bez obzira na koju pomislite) ne prolaze bajno objave s dužim tekstom. Sjetite se sebe kada pregledavate određenu platformu – ono što vas ne zainteresira u trenutku, to i ne gledate, zaboravite na to. Ljudi su opušteni, ne vole gubiti vrijeme. Kasnije, kada postanu vaši klijenti, počet će čitati duži sadržaj jer ste ga vi napisali ili su se prije uvjerili da im koriste i da su poučni. No, kada se trudite zadobiti pozornost, mora biti nešto kratko i jasno, zanimljivo i korisno. Jednostavno, zar ne?

Jesmo li pogodili najčešće greške ili biste vi dodali još nešto na popis? Ukoliko imate pitanja, trebate pomoć oko kreiranja oglasa – ne čekajte ni trenutka. Javite se!