Kada pomislimo o digitalnom marketingu – svi se pravimo da znamo razlike između različitih oblikama to je vezano za digitalni marketing, znam, čuo sam za to.

No, sada je potrebno prikazati razlike između pojedinih vrsta kako bi svaku mogli koristiti na pravi način ili kako bi mogli odlučiti koja je prava za ostvarenje vašeg cilja u poslovanju.

Društvene mreže –  eng. social media marketing

Informacije koje dijelite na društvenim mrežama omogućuju vam da se povežete s publikom, poslovnim partnerima ili samom konkurencijom. Njihov je cilj promoviranje poslovanja, proizvoda ili usluge. One vam povećavaju vidljivost i pričaju priču.

Ali, ako ćete koristiti društvene mreže morate svaku posebno upoznati i istražiti na koji način funkcionira – nije svaka platforma za svaku vrstu poslovanja. Ne možete isti sadržaj objavljivati na različitim platformama – možete, ali neće vam donijeti rezultat koji želite.

Ako razmišljamo o Hrvatskoj – najaktualnije je rukometno prvenstvo i sporna utakmica protiv Njemačke. Video koji je objavio HRS na svojoj službenoj Facebook stranici ima u ovom trenutku, 23.1. u 13 sati više od 4000 oznaka – “sviđa mi se” ili nekih drugih, 851 komentar i podijeljen je 3394 put. Malo više od 300.000 pregleda u samo 16 sati od kada je objavljen. Ovaj primjer pokazuje moć društvene mreže.

Sadržajni marketing –  eng. content marketing

Sjećate se da smo već pisali o važnosti sadržajnog marketinga.  On je tu da educira vaše klijente, pruži im korisne informacije. Njegov cilj je postati partner a ne promotor.

Optimizacija web stranice – eng. SEO

Optimizacija teksta ili web stranice je zaslužna za rangiranje web stranice na Google tražilici. Tražilice odlučuju koja će se web stranica prikazati prva na temelju ključnih riječi koje su spomenute u blog postu ili npr. linku web stranice. Društvene mreže i sadržajni marketing se mogu povezati s optimizacijom jer su upravo optimizacija i društvene mreže najbolji distribucijski kanal za sadržaj.

Eng. Search Engine Marketing – SEM

SEM je širi pojam od SEO-a i koristi se kako bi se adresirale različite opcije dostupne za korištenje tražilica, uključujući plaćene oglase. Najčešće se koristi kako bi se opisali postupci vezani za istraživanje, objavu i pozicioniranje web stranice na tražilici. Sadrži stvari poput SEO-a, plaćenih oglasa i ostalih servisa vezanih za tražilice.

SEM vam nudi plaćanje ovisno o broju klikova (plaćate samo klikove koji odvedu posjetitelje s reklame na vašu stranicu). Ako se radi o  uspješnoj SEM kampanji, ona će biti prikazana korisnicima koji traže vaše proizvode ili usluge, što je rezultat većeg stupnja konverzije. Google Ads, ili PPC (pay-per-click) oglašavanja.

Eng. Pay Per Click Advertising (PPC)

Ovdje oglašivači plate za svaki klik na link od web stranice. Skoro sve društvene mreže nude mogućnost plaćanja PPC metodom. Ti oglasi se onda pojave na stranicama odabranih korisnika društvenih mreža.

Partnerski marketing,  eng. Affiliate marketing – sad vam je jasno zar ne?

Affiliate marketing je način promocije proizvoda ili usluga u kojemu oglašivač daje proviziju za svaki prodani proizvod svojim affiliate partnerima npr. vlasnicima web stranica, ali i blogerima te utjecajnim pojedincima na društvenim mrežama koji zarađuju prodajom tuđih proizvoda svojoj publici.

Email marketing

Ako želite graditi odnos s vašim klijentima email marketing će odraditi posao. Slanjem redovnih obavijesti vašim email pratiteljima gradite povjerenje i dajete im korisne informacije besplatno. Kada vam pratitelji počnu vjerovati veća je vjerojatnost da će postati i vaši klijenti.

Eng. Viral marketing

Odnosi se na nešto što je u trendu i aktualno ljudima iz vaše okolice, pisanje blog posta na određenu temu za koju znate da će ljude zanimati jer je napisana u pravom trenutku jer svi trenutno pričaju o tome. Omogućit će vam puno veću posjećenost web stranici, dijeljenje sadržaja bez dodatnog ulaganja i troškova.

No..

Ne bi trebali zaboraviti ni klasične metode marketinga jer i one mogu pomoći – još uvijek pogledamo reklamu na televiziji, čujemo ju na radiju. Sve opet ovisi o vašoj publici – ako mislite da vaši potencijalni klijenti više gledaju televiziju ili vole dobiti fizički papir (letak, vizit kartu), škicnuti baner, poster u javnom prostoru- omogućite im i to. Nema smisla plaćati reklamu ako ju nitko neće vidjeti ili čuti, zar ne?

Imamo primjer iz Amerike – Super Bowl reklama – kada su ljudi preko društvenih mreža dijelili reklame bez da im je netko rekao da to rade ili još bolje platio za tako nešto.

Mobilni marketing – eng. Mobile phone advertising

Sve ove vrste digitalnog marketinga su naravno dostupne na mobilnim uređajima – ako ne i samo tamo. No, ovdje ciljamo na SMS kampanje – oglašavanje gdje vas npr. omiljena trgovina robne marke podsjeti da imate još uvijek pravo iskoristiti kupon za 30% popusta. Ili npr – telekomunikacijske firme koje vam nude određene pogodnosti ili vas obavještavaju o nekoj novini koju su pripremili.

Utjecajni, eng. Influencer marketing

O ovoj vrsti marketinga ste vjerojatno čuli – tj znate što znači riječ influencer ako ste na društvenim mrežama. Ovo je novija vrsta marketinga. Kompanije angažiraju influencere koji imaju velik broj pratitelja da promoviraju njihov proizvod ili nahvale uslugu koju su i sami probali, naravno. No, ovdje se mora biti oprezan – potrebno je dobro istražiti radi li se o pravim utjecajnim ljudima na Instagramu ili ne. I hoće li osoba kojoj ste se odlučili javiti biti prava za posao – ima li dovoljan utjecaj na vašu ciljanu publiku.

Koju vrstu digitalnog marketinga najčešće koristite? Kombinirate li navedene i kakve rezultate postižete? Radujemo se čuti vaše mišljenje!