Kada koristiti tradicionalno a kada digitalno oglašavanje?

27.11.2018

Često pišemo o važnosti oglašavanja – što vam donosi i na što treba obratiti pozornost – ali još nismo usporedili klasično/tradicionalno s digitalnim oglašavanjem. Zapravo, prije se nije koristila riječ oglašavanje već reklamiranje i promocija.

Budimo iskreni, moramo zahvaliti klasičnom oglašavanju na današnjem modernom načinu reklamiranja i promocije. Digitalno oglašavanje je danas uspješno zbog toga što je to bolja verzija klasičnog – moralo se krenuti od nečega – stručnjaci su uvidjeli nedostatke klasičnog reklamiranja i pretvorili ga u nešto iznimno korisno i efektivno što svakodnevno koristimo.

Razlike između tradicionalnog i digitalnog

Reklame u novinama, vizit karte, posteri, tv i radio reklame, billboard (na hrv. pano) i slično su oblici tradicionalnog oglašavanja. Ljudi još uvijek vjeruju klasičnom marketingu jer je prisutan mnogo godina – lakše ga razumiju, upoznati su kako funkcionira i više mu vjeruju. Nemaju vremena ni volje naučiti nešto novo ili analizirati podatke do kraja da bi digitalno oglašavanje imalo smisla.

Svi znamo da su televizijske reklame iznimno skupe i reklamiraju se samo velike kompanije koje imaju budžet za taj segment. Malo niže cijene su u tiskanom obliku – novine ili časopisi. No u pitanju su cijene od nekoliko desetaka tisuća kuna. Radio možete koristiti kada imate poruku – slogan koji je upečatljiv – kažu Women in Adria – ako imate pamtljivu pjesmicu ili jednostavan sadržaj koji ne iziskuje veliku koncentraciju možete postići uspjeh. Radio bi bio popratni medij uz oglašavanje u novinama. Najveća mana tradicionalnog je to što se rezultati ne mogu na pravi način mjeriti. Niste sigurni je li ulaganje bilo korisno ili ne – tko je reagirao na reklamu, koliko je ljudi bacilo letak u kantu za smeće itd.

Digitalno je oglašavanje na internetu, društvenim platformama, web stranici i slično. Ovdje je publika neograničena ili s druge strane vrlo određena po dobu, spolu, mjestu stanovanja, interesima i sl. Razlog zbog čega je digitalni marketing važan za današnja poslovanja je zbog broja ljudi koji koriste internet. Postao je najkorišteniji alat današnjice. Sve više ljudi snima videozapise, nose kamere posvuda kako bi zabilježili svaki trenutak. Više o samim prednostima digitalnog oglašavanja možete pročitati u prijašnjem blog postu.

Kada koristite tradicionalno oglašavanje vi morate tražiti ljude – ako dijelite vizitke ili letke s promotivnim cijenama. U digitalnom ljudi pronađu vas. Ako ste na društvenim mrežama npr. vidjet će vaš oglas i javiti vam se s upitom. Ili ako pišete blog post na web stranici – pročitat će ga netko koga nikada niste upoznali, tko ne živi u vašem gradu ili državi.

Ograničenja koja tradicionalni marketing postavlja su najveća mana ovakvog načina promocije. Neka od njih su: nemjerljivi rezultati, nije dostupan svima – tv reklama je iznimno skupa. Ne može se ostvariti interakcija s publikom direktno kao što je to slučaj kod digitalnog oglašavanja.

Za male firme koje pokušavaju ostaviti utisak na publiku s ograničenim budžetom digitalni marketing može biti pravo rješenje. Sama svrha reklamiranja ili oglašavanja je privući korisnikovu pažnju i širiti svijest o samom brendu.

Još jedna velika razlika između tradicionalnog i digitalnog marketinga je u komunikaciji s publikom. U digitalnom svijetu možete direktno komunicirati s publikom – razvijate odnos i dobivate brze i korisne informacije koje će vam kasnije pomoći u vašem napredovanju.

Nije sve tako sivo..

Nikako ne govorimo da tradicionalni marketing treba izbaciti. On možda još vuče nostalgičnu notu na prijašnja vremena kada nismo svi bili za ekranima, kada smo se više družili uživo a ne online. Treba izvagati sve prednosti i nedostatke za korištenje jednog ili drugog „medija” oglašavanja. Sve zapravo ovisi o tome što želite postići, o vašim ciljevima, publici kojoj se obraćate i što želite dobiti od tog svega. Tradicionalno i digitalno oglašavanje mogu raditi skupa, nadopunjavati se kako bi postigli najbolje moguće rezultate i približili se vašoj publici.

Zanima Vas više informacija o oglašavanju? Provjerite naše usluge Oglašavanje na društvenim mrežama i Oglašavanje na Google

Tražilica