Kada koristiti tradicionalno a kada digitalno oglaĆĄavanje?

27.11.2018

Često piĆĄemo o vaĆŸnosti oglaĆĄavanja – ĆĄto vam donosi i na ĆĄto treba obratiti pozornost – ali joĆĄ nismo usporedili klasično/tradicionalno s digitalnim oglaĆĄavanjem. Zapravo, prije se nije koristila riječ oglaĆĄavanje već reklamiranje i promocija.

Budimo iskreni, moramo zahvaliti klasičnom oglaĆĄavanju na danaĆĄnjem modernom načinu reklamiranja i promocije. Digitalno oglaĆĄavanje je danas uspjeĆĄno zbog toga ĆĄto je to bolja verzija klasičnog – moralo se krenuti od nečega – stručnjaci su uvidjeli nedostatke klasičnog reklamiranja i pretvorili ga u neĆĄto iznimno korisno i efektivno ĆĄto svakodnevno koristimo.

Razlike između tradicionalnog i digitalnog

Reklame u novinama, vizit karte, posteri, tv i radio reklame, billboard (na hrv. pano) i slično su oblici tradicionalnog oglaơavanja. Ljudi joơ uvijek vjeruju klasičnom marketingu jer je prisutan mnogo godina – lakơe ga razumiju, upoznati su kako funkcionira i viơe mu vjeruju. Nemaju vremena ni volje naučiti neơto novo ili analizirati podatke do kraja da bi digitalno oglaơavanje imalo smisla.

Svi znamo da su televizijske reklame iznimno skupe i reklamiraju se samo velike kompanije koje imaju budĆŸet za taj segment. Malo niĆŸe cijene su u tiskanom obliku – novine ili časopisi. No u pitanju su cijene od nekoliko desetaka tisuća kuna. Radio moĆŸete koristiti kada imate poruku – slogan koji je upečatljiv – kaĆŸu Women in Adria – ako imate pamtljivu pjesmicu ili jednostavan sadrĆŸaj koji ne iziskuje veliku koncentraciju moĆŸete postići uspjeh. Radio bi bio popratni medij uz oglaĆĄavanje u novinama. Najveća mana tradicionalnog je to ĆĄto se rezultati ne mogu na pravi način mjeriti. Niste sigurni je li ulaganje bilo korisno ili ne – tko je reagirao na reklamu, koliko je ljudi bacilo letak u kantu za smeće itd.

Digitalno je oglaĆĄavanje na internetu, druĆĄtvenim platformama, web stranici i slično. Ovdje je publika neograničena ili s druge strane vrlo određena po dobu, spolu, mjestu stanovanja, interesima i sl. Razlog zbog čega je digitalni marketing vaĆŸan za danaĆĄnja poslovanja je zbog broja ljudi koji koriste internet. Postao je najkoriĆĄteniji alat danaĆĄnjice. Sve viĆĄe ljudi snima videozapise, nose kamere posvuda kako bi zabiljeĆŸili svaki trenutak. ViĆĄe o samim prednostima digitalnog oglaĆĄavanja moĆŸete pročitati u prijaĆĄnjem blog postu.

Kada koristite tradicionalno oglaĆĄavanje vi morate traĆŸiti ljude – ako dijelite vizitke ili letke s promotivnim cijenama. U digitalnom ljudi pronađu vas. Ako ste na druĆĄtvenim mreĆŸama npr. vidjet će vaĆĄ oglas i javiti vam se s upitom. Ili ako piĆĄete blog post na web stranici – pročitat će ga netko koga nikada niste upoznali, tko ne ĆŸivi u vaĆĄem gradu ili drĆŸavi.

Ograničenja koja tradicionalni marketing postavlja su najveća mana ovakvog načina promocije. Neka od njih su: nemjerljivi rezultati, nije dostupan svima – tv reklama je iznimno skupa. Ne moĆŸe se ostvariti interakcija s publikom direktno kao ĆĄto je to slučaj kod digitalnog oglaĆĄavanja.

Za male firme koje pokuĆĄavaju ostaviti utisak na publiku s ograničenim budĆŸetom digitalni marketing moĆŸe biti pravo rjeĆĄenje. Sama svrha reklamiranja ili oglaĆĄavanja je privući korisnikovu paĆŸnju i ĆĄiriti svijest o samom brendu.

JoĆĄ jedna velika razlika između tradicionalnog i digitalnog marketinga je u komunikaciji s publikom. U digitalnom svijetu moĆŸete direktno komunicirati s publikom – razvijate odnos i dobivate brze i korisne informacije koje će vam kasnije pomoći u vaĆĄem napredovanju.

Nije sve tako sivo..

Nikako ne govorimo da tradicionalni marketing treba izbaciti. On moĆŸda joĆĄ vuče nostalgičnu notu na prijaĆĄnja vremena kada nismo svi bili za ekranima, kada smo se viĆĄe druĆŸili uĆŸivo a ne online. Treba izvagati sve prednosti i nedostatke za koriĆĄtenje jednog ili drugog „medija” oglaĆĄavanja. Sve zapravo ovisi o tome ĆĄto ĆŸelite postići, o vaĆĄim ciljevima, publici kojoj se obraćate i ĆĄto ĆŸelite dobiti od tog svega. Tradicionalno i digitalno oglaĆĄavanje mogu raditi skupa, nadopunjavati se kako bi postigli najbolje moguće rezultate i pribliĆŸili se vaĆĄoj publici.

Zanima Vas viĆĄe informacija o oglaĆĄavanju? Provjerite naĆĄe usluge OglaĆĄavanje na druĆĄtvenim mreĆŸama i OglaĆĄavanje na Google

TraĆŸilica