Moć digitalnog marketinga u blagdansko vrijeme

Svi za vrijeme božićnih praznika potrošimo više nego što smo planirali. Digitalni marketing ima veliku ulogu u svemu tome, evo deset razloga zbog čega je to tako (nismo samo mi krivi):

1. Zbog nas samih
2. Priča
3. Lako pamtljive fraze
4. Darivanje
5. Posebne ponude – za dugogodišnje klijente
6. Videozapisi
7. Zabavlja nas
8. Influenceri
9. Obraćaju pozornost na mene
10. Povjerenje

Klijent, potrošač ili u ovom slučaju pratitelj na društvenoj mreži je glavni razlog zbog čega digitalni marketing u vrijeme božićnih praznika ima veliku moć. Mi želimo kupovati poklone – mi smo ti koji već početkom godine znamo da ćemo u prosincu potrošiti više nego što smo planirali. Stoga nas ni ne treba previše nagovarati da nešto kupimo – već smo zagrizli mamac.

Kao na ispitu – kada jednu rečenicu kažeš na dvanaest različitih načina. Volimo priče, dio su našeg svakodnevnog života, još pogotovo ako se povežemo s napisanim tekstom – gotovo. Već smo kupili još jedne mekane i udobne papuče koje će stajati u ormaru. Bez contenta nema ništa, pomoću priče privlače pažnju svoje publike – kreiraju mišljenja, utječu na odluke – tj. igraju se s našim umom.

„Make it simple” – samo neka je što jednostavnije. Lako pamtljive fraze svi volimo, one su tu da svaki put kada pogledamo u proizvod izgovorimo frazu. Kao npr. – Just do it. Ne može biti jednostavnije, a služi svrsi. Sve se više koristi u digitalnom marketingu – baš kada pomislite da ne može jednostavnije i banalnije – opet vas iznenadi. Npr. Kraš – Nemoj misliti na torticu – vrti li vam se reklama pred očima?

Posebne ponude – htjeli mi to priznati ili ne, svi volimo čuti prazne fraze – samo za vas ili nagradili smo vaše povjerenje, zaslužili ste to. Dobijete priliku da prođete jeftinije – priuštite si možda dva tečaja stranog jezika umjesto jednog za iste novce. Ili ako nam u trgovini ponude poklon paket, pa upakiraju lijepom mašnicom i papirom s motivom Božića – pa tko ne bi kupio.

Darivanje – u prosincu svi očekujemo poklone – nisu samo djeca znatiželjna kada otvaraju poklone. No isto tako volimo darivati ljude do kojih nam je stalo. A onda trošimo, kupujemo samo sitnicu za svakoga. Jer, takvo je doba godine – na to smo računali.

Iako toga možda nismo ni svjesni jer nam je normalno gledati videozapise od bilo koga – imaju velik utjecaj na nas. Zbližavamo se s ljudima, zaposlenicima koje smo vidjeli da ukrašavaju bor u uredu, mamama koje peku kolače sa svojom djecom pa podijele recept – a uz to preporuče baš određeni puding ili domaće lješnjake. Toliko je videozapisa na internetu da ih dnevno pogledamo barem dvadeset.

Svi smo sretni, želimo pomoći ljudima oko sebe, pokušavamo biti bolji ljudi i onda kada smo dobrog raspoloženja sve nam je zanimljivo, zabavno i simpatično. Odlučit ćemo se posjetiti fizičku prodavaonicu samo zbog simpatične reklame koja nam je iskočila na mobitelu.

Pa ako to koristi poznata svjetska blogerica onda mora biti dobro. Sad ću i ja napokon imati bijele zube kao ona. Više nije važno što netko kaže nego tko govori. Moramo biti moderni, imati haljinu kao XY jer ćemo dobiti velik broj followera i likeova. Influenceri utječu na naše odluke, potiču nas da se odlučimo za nešto što oni reklamiraju.

Ponekad nam je potrebno 5 minuta slave. Volimo da netko pomisli i na nas – kako će tebi pomoći naš tečaj ili zablistaj u predivnoj haljini. Imamo osjećaj da se samo nama obraćaju- pa da, ova je haljina kao stvorena za mene. Taman za kraj teške i naporne radne godine napravit ću nešto za sebe. Obraćaju pozornost na vas i pružaju vam osjećaj ugode i posebnosti.

Zbližavanje – hoće li to biti preko osobne priče podijeljene na društvenoj mreži, posebne ponude, korisnih savjeta ili dobrotvorne akcije koja je pomogla djeci u vašem kvartu – u prosincu se zbližavamo. Pružamo ljudima šansu, saznajemo za neke druge firme kroz sajmove, advente i sl. Povezujemo se s brendom, njihovom pričom ili proizvodom jer smo otvoreniji i ljubazniji nego inače.

Zaključak

Digitalni marketing će uvijek imati moć nad publikom dok god publika dopusti. Ako gledamo s pozitivne strane (jer ipak je ovo razdoblje sreće, ljubavi i mira) ima i publika koristi od božićnog razdoblja. Ako se pametno odigra – svi mogu biti na dobitku. Samo je prije svega potrebno razmisliti i postaviti sami sebi granice – što mi treba, koliko novca imam na raspolaganju za poklone.

Tražilica