Ako želite iskoristiti potencijal društvenih mreža za razvoj poslovanja, pročitajte koje su radnje poželjne na društvenim mrežama, a koje trebate izbjegavati jer objava na društvenoj mreži može biti pokretač vašeg poslovanja – ili s druge strane – potpuno vas udaljiti od publike.

DA – Pohvalite kolegu, zaposlenika

Ako se netko u vašem timu posebno iskazao – odradio dobar posao – pokažite ga svojoj publici. „Iza scene” fotografije su uvijek zanimljive, a tako ćete prikazati koliko vam je stalo do zaposlenika. Klijenti će osjetiti transparentnost s vaše strane.

NE – Kompliciran sadržaj

Nueramarketing smatra da je malo ljudi koji vole čitati „težak” sadržaj na društvenim mrežama. Neka objave budu kratke, lagane, zanimljive ali neka prenesu bit.

DA – Kvalitetan opis

Katiesocial.com kaže kako je važno uložiti vrijeme u pisanje opisa za objavu na društvenoj mreži. Opis može uništiti ali i podići samu objavu. Morate se zapitati hoće li to što ste napisali biti zanimljivo vašoj publici. Ako ne – probajte s nečim drugim.

NE – Objavljivati samo da nije prazno

Nemojte objaviti samo da objavite. Bolje je pričekati i objaviti nešto kvalitetno nego nešto što nema smisla. S vremenom ćete vidjeti da je bolje objaviti manje kvalitetnog sadržaja, nego svaki dan nešto besmisleno.

DA – Odredite osobnost poslovanja

Odredite na koji način ćete se predstavljati na društvenim mrežama i budite dosljedni. Tako će vas publika prepoznati po načinu pisanja, objavama bez da vidi o kojoj je firmi riječ. No, nemojte zaboraviti na postavljene ciljeve – osobnost mora biti u skladu s tim.

NE – Fokus na velik broj pratitelja

Katiesocial.com smatra da nije dobro razmišljati samo o broju pratitelja – bitno je saznati čitaju li vaš sadržaj ljudi koji su vaša ciljna publika. Fokusirajte se na interakciju s njima – prije nego sa svima. Veći utjecaj ćete imati na društvenoj mreži ako se povežete s ljudima koje zaista zanima što imate za reći.

DA – Pravo vrijeme za objavu

Super je ako znate koje je najbolje vrijeme za vas da nešto objavite. Analitika će vam pokazati kada su vaši pratitelji aktivni. Ovo je jako važno jer vaš trud neće uroditi plodom ako to nitko ne vidi – ako im promakne jer su bili na poslu, a ne na Instagram-u.

NE – Automatski odgovori

Nekada je korisno imati automatski odgovor, no to bi trebalo biti jako rijetko – ljudi vole znati da pričaju s pravom osobom. Ljudi vole da ste im vi ili vaš kolega odgovorili na pitanje ili poruku jer društvene mreže su tu da vas povežu i povećaju interakcije s publikom.

DA – Pratiti analitiku

Pratite vašu analitiku, tu će vam se pokazati u koje vrijeme da objavljujete, na koju vrstu sadržaja publika reagira, a na koju ne. Vrlo korisne informacije koje će vam uštedjeti vrijeme i pomoći kreirati najbolji sadržaj za potencijalne klijente.

NE – Ignoriranje analitike

Nemojte ignorirati analitiku – iskoristite to u svoju korist. Usporedite kako vam ide na određenoj platformi, što je dobro, a što može bolje. Jako puno korisnih informacija možete iščitati samo ako uzmete koju minutu na dan za analizu. Zbog toga je potrebno imati raznovrstan sadržaj.

Da – Pazite na hashtag

Potrebno je paziti i na hashtag. Ako koristite Instagram – tu morate dobro paziti da koristite hashtag koji koristi vaša ciljna publika kako bi vidjeli sadržaj i kako bi se povezali s njima.

NE – Pretjerivati s hashtag-ovima

Nemojte pretjerati s nepotrebnim hashtag-ovima. Dajte si malo vremena i istražite – koji bi hashtag bio optimalan za vaše poslovanje, koji će vam donijeti korist. Nema smisla natrpati objavu s hashtag-ovima ako oni ne rade svoj posao.

DA – Redovito objavljivanje

Ako želite ostvariti rezultate na društvenim mrežama morate se redovno pojavljivati – ako se potrudite možete doći do većeg broja ljudi koji će vidjeti vašu objavu bez da plaćate. Važna je interakcija s drugima, dijeljenje nekog sadržaja – povezivanje.

NE – Lažni pratitelji i oznake „sviđa mi se”

Nemojte kupovati pratitelje i oznake „sviđa mi se”. Sam broj ništa ne znači ako nisi povezan s tim brojem – bolje je naći ljude koji će biti aktivni, s kojima ćete se povezati i ostvariti suradnju.

DA – Za profesionalan izgled stranica/naloga

Potrudite se da vaš nalog izgleda profesionalno, neka uvijek prevladavaju iste ili slične boje i fontovi kako bi postigli dojam ozbiljnosti. Platforme su odlično mjesto gdje ćete prikazivati svoja postignuća, nagrade, klijente i zaposlenike. Omogućuju vam educiranje klijenata i dijeljenje raznih savjeta, pa stoga mora izgledati profesionalno.

NE – Isprobavanje različitih stilova

Nemojte stalno mijenjati boje, fontove slova jer će stranica izgledati neuredno, a vi neozbiljni. Bolje si uzmite vremena da odlučite na koji način ćete voditi društvene mreže pa krenite odmah ozbiljno. Cilj je da se ljudi što prije povežu s vašom tvrtkom, čim pogledaju sliku da znaju – e to su oni.

DA – Prikažite se

Potrebno je objaviti svoju fotografiju – kako radite ili nešto slično kako bi pratitelji, publika povezala vaš lik s brendom, proizvodom ili uslugom.

Ne – Skrivanje

Nemojte se skrivati u uredu – pokažite ljudima tko ste vi i zašto bi se trebali odlučiti za vas jer se još uvijek volimo povezati s likom, pravom osobom. Tako će vaša izgovorena ili napisana riječ imati dublji smisao.

DA – 80/20

80% objava na društvenim mrežama neka budu informacije, korisni savjeti, a 20% možete iskoristiti na promociju usluga i onoga što nudite. Društvene mreže su tu da povećate promet ali to nije jedina stvar o kojoj biste trebali pisati.

Ne – Objavljivati stalno isti sadržaj

Nije dobro objavljivati sadržaj na istu foru. Pokažite malo hrabrosti – probajte nešto novo kako bi imali veću zainteresiranost publike na sam sadržaj, blog post ili vizual koji ste pripremili.

DA – Raznovrsnost

Navikli smo gledati video, pa čitati blog postove, pa analizirati statistike – sve nam je postalo normalno. Omogućite publici raznovrsnost – kreativni vizuali, zanimljivi videozapisi, edukativni blog postovi i profesionalne fotografije zainteresirat će publiku i neće im nalog/stranica biti dosadna i rado će se vraćati svaki put.

Ne – Ignoriranje negativnih komentara

Pripazite ako se odlučite obrisati negativni komentar. Praksa također ne bi trebala biti ni ignoriranje istih– prisjetite se kako se boriti s negativnim komentarima na društvenim mrežama.

DA – Odgovaranje na komentare i poruke

Odgovarajte na sve komentare i poruke. Tu imate priliku pokazati svoje znanje i vještine – pomoći klijentu, a s druge strane ostavljate dojam profesionalnosti. Svaki put kad netko otvori vašu stranicu vidjet će jeste li odgovorili na komentare ili kritike – pokazujete koliko vam je stalo do mišljenja publike. Facebook prikazuje na koliko ste poruka vi odgovorili, a to pratitelji mogu vidjeti.

Primjenjujete li već neko od ovih pravila? Jeste li zadovoljni s predstavljanjem vlastitog brenda na društvenim mrežama?

Ako zatrebate pomoć, javite nam se na mail contact@tabardi.hr.