Što je poslovno umrežavanje?

~|icon_table~|elegant-themes~|outline

24.05.2019

Poznajete li ljude koji bez problema uspijevaju u različitim granama poslovanja? Čini vam se da su sposobni za sve i da im ništa ne stvara probleme. Pomaže li im to što poznaju puno ljudi na koje se mogu osloniti? Nemojte se obeshrabriti. Vi također možete stvoriti svoju mrežu ljudi. Čak i osobe koje ste upoznali online mogu biti ključan dio vašeg posla.

Definiranje pojma

Poslovno umrežavanje je proces uspostavljanja obostrano korisnih odnosa s drugim poslovnim ljudima i potencijalnim klijentima ili kupcima. Glavni cilj umrežavanja je upoznavanje publike s vašim poslom. Uz malo sreće te osobe mogu postati vaši stalni klijenti. Umrežavanje vam također pomaže da upoznate svoje tržište, a to je prvi korak ka uspješnom marketinškom planu.

Navesti ćemo neke razloge zašto bi umrežavanje trebalo biti dio marketing strategije.

Okružite se s ljudima iz vaše grane poslovanja

Biti poduzetnik ponekad znači da nemate vremena razgovarati s ljudima koji rade isti ili sličan posao. Jeste li nekada pokušali objasniti roditeljima što je točno opis vašeg posla, što radite 8 sati na dan? Niste ostvarili svoj cilj? Vjerujte, znamo kako se osjećate. Zato je korisno razgovarati s ljudima koji rade isti posao kao i vi. Dogovorite sastanak, popijte šalicu kave, pošaljite im email. Upoznajte se s njima, pričajte im o svojim profesionalnim problemima. Tako će oni saznati što vi radite, a možda će vam te osobe u budućnosti pomoći. Usmjerite se na slušanje. Fokusirajte se na to kako možete pomoći drugima umjesto da razmišljate: “Ovaj će mi pomoći, od njega ću imati koristi”.

Bitno je okružiti se s ljudima koji su pozitivni i zbog kojih ćete se osjećati bolje. Trudite se biti u društvu pozitivnih osoba umjesto društva u kojem se osjećate loše. Naravno, to na prvu nikada ne možete znati, ali već u prvih par rečenica osjetit ćete pozitivne ili negativne vibracije koje vam osoba ili grupa ljudi šalje. Bolje se maknuti od njih umjesto ‘razbijati’ glavu gdje ste pogriješili i jeste li vi krivi što vas nisu prihvatili kako ste zamišljali.

Gradite povjerenje

Ako vam je cilj graditi vlastitu publiku, morate se natjerati na razgovor s različitim ljudima kako biste ostvarili ono što ste zacrtali. Vaš poslovni uspjeh zapravo ovisi o načinu na koji razgovarate s ljudima i kako se povezujete s zajednicom. Što vam više ljudi vjeruje, to ćete i vi imati više vjere u uspjeh vlastitog poslovanja.

Prilikom umrežavanja s ljudima, moguće je da ćete postati prijatelji ako oboje razmišljate na isti način. Prijatelji mogu biti snažna poveznica između posla i novih ideja.

Mogućnosti

Vlasnici firmi koji su motivirani i koji imaju povjerenje od strane drugih, otvaraju vrata novim mogućnostima. Ako se povezujete s različitim ljudima – doći ćete do novih poslovnih prilika. Svi zapravo želimo doći do novih mogućnosti kada se povezujemo s drugim ljudima.

Pod pojmom mogućnosti mislimo na: povećanje prodaje, pisane i govorne prilike (pisane prilike – pisanje blog postova koje će netko objaviti na svojim profilima; govorne prilike – prilika za sudjelovanje na predavanju, održavanju edukacija itd.), partnerstva, nove klijente, nova ulaganja i sl. Samo je važno razabrati koje mogućnosti su dobre za vaš posao, a koje su štetne.

Korisni savjeti

Svi nekada trebamo pomoć od druge osobe, ali i rado pomažemo jedni drugima. Na internetu možete pronaći brojne korisne savjete od ljudi koji su imali isti problem kao vi. Ali, ovdje morate biti oprezni! Ako ste već primili koristan savjet, svakako se potrudite vratiti uslugu, podijeliti korisnu informaciju s drugima ili nekome pomoći na konkretnom problemu. Uvijek imajte na umu da ste vi svoj osobni brend – vi predstavljate svoju firmu. Ako vam trenutno ne treba pomoć ili savjet, a nekome možete pomoći, nemojte puno razmišljati – pomozite. Nikad ne znate kad će vama trebati pomoć.

Hoće li netko podijeliti informaciju na svojim stranicama?

Jeste li nekada podijelili sadržaj na društvenim mrežama od osobe koju ne poznajete? Niste, zar ne? Umrežavanje s ljudima iz vaše grane poslovanja, omogućit će vam dijeljenje sadržaja na drugim stranicama. Ako ste tek na početku i nemate veliki broj pregleda na web stranici, objavljivanje blog posta ili nekog drugog tipa sadržaja na različitim stranicama povećat će publiku, pratitelje i sam promet.

Razmišljajte o drugačijem tipu sadržaja

Ljudi vole čitati intervju s poznatom ili utjecajnom osobom. No, sadržaj morate prilagoditi svojoj ciljanoj skupini. Ako vas prate osobe koje se bave marketingom – probajte dogovoriti intervju s osobom koja ima digitalnu agenciju ili netko koga će ljudi prepoznati kao zanimljivu osobu od koje mogu saznati neke korisne informacije. Veću šansu za suradnju imate s osobom koju ste sreli na kavi jučer, influencer s kojim ste se preko Twittera dopisivali ili možda vlasnik Facebook grupe na kojoj ste aktivni. Svakako će te osobe prije pristati na suradnju nego netko tko nikada nije čuo vaše ime i prezime.

Distribucija sadržaja

Imate novi proizvod za koji želite da se čuje? Vijest možete proširiti i preko email kontakta, ali što ako se vaš sadržaj može slati na više email adresa? Što ako možete potaknuti osobe koje su na Twitteru da podjele informaciju sa svojom grupom? Što ako vaš prijatelj na Facebooku želi proviriti i saznati o čemu se radi samo zato što zna koliko vam je to važno, a nakon toga podijeliti na svom profilu? Dijeljenje sadržaja nije lagan posao. Ne očekujte da će svatko kome pošaljete informacije o proizvodu ili usluzi, proslijediti dalje svojim kontaktima. Ljudi vas moraju poznavati da bi vam učinili uslugu (jer i oni imaju status kod svoje publike). Čarolija se neće dogoditi sama od sebe. Morate zaslužiti ovakvu vrstu povjerenja.

Poslovni partneri i investitori

Imajte ovo na umu: investitori ne vole kupovati od nekoga koga ne poznaju. Također, ne vole kupovati ono što ne znaju što je (nisu baš različiti od običnih ljudi, zar ne?). Riskiraju sa svojim novcem, a to nikada nije zabavno. Ako poznaju osobu od koje su nešto kupili, smanjuju rizik. Dajte im priliku da vas upoznaju kako bi stekli povjerenje u vas i u proizvod/uslugu koju nudite.

Novi klijenti

Nemojte misliti da je umrežavanje zapravo sastanak s poduzetnicima, vlasnicima start upova gdje se svi nađu i prodaju jedni drugima usluge ili proizvode. Nemojte podcjenjivati snagu aktivnog, povjerljivog i stalno rastućeg umrežavanja. Nemojte ići na takve događaje s mišlju: “Što ova osoba može učiniti za moj posao”, nego – “kako ja mogu pomoći drugome”.

Zaključak

Umrežavanje je prilika da upoznate ljude. Ti ljudi mogu, ali i ne moraju pomoći vašem poslu. Postoji mogućnost da će vas oni upoznati s drugim ljudima. Zato, budite strpljivi. Sprijateljite se s njima. Nekim ljudima možete pomoći, napraviti nešto za njih. Neka ljudi znaju tko ste, neka znaju da postojite, što radite i što možete napraviti za njih. Tek onda možete očekivati pomoć.

Umrežavanje je najbolji način da dobijete savjet od osobe koju ne možete naći na internetu. Samo se morate uvjeriti da ste savjet tražili od najbolje moguće osobe, a ne od nekoga tko vas želi obeshrabriti ili dati vam namjerno pogrešne informacije. To i je svrha umrežavanja – da dobijete najbolje od najboljih ljudi, ali i da naravno date nešto zauzvrat.