Storytelling ili pričam ti priču

Ne tako davno, upoznali smo vas s pojmom ‘storytelling’ i koju ulogu ‘pričanje priče’ može imati u vašoj marketing strategiji. Dali smo vam savjete kako krenuti. U ovom postu vam prenosimo tajne kako pričanje priče povećava povjerenje i angažman publike na društvenim mrežama ili općenito internetu.

Prednosti koje se povezuju sa storytellingom su sljedeće: dublja komunikacija, educiranje kroz sadržaj, dijeljenje korisnih informacija, povezivanje s potencijalnim ili stalnim klijentima i sl.

Ne može proći niti jedan dan u godini bez (izgovorene, napisane) riječi. Čak i da ste vuk samotnjak, ne možete izbjeći komunikaciju s ljudima u stvarnom ili virtualnom svijetu. To, naravno, znaju i marketing stručnjaci koji vrlo dobro koriste pričanje priče kako bi povećali angažman svoje publike.

Pričanje priče na društvenim mrežama

Mnogi stručnjaci smatraju da publika ne može zadržati fokus i koncentrirati se na jednu stvar. To nije nikakvo čudo jer smo zatrpani sadržajem na društvenim mrežama koji svakodnevno očekuje našu reakciju, ali isto tako točno je da ako nešto pridobije našu pažnju, potražit ćemo više informacija o tome. Za ljude nema ništa prirodnije od pričanja, ne možemo zamisliti svoj život bez sposobnosti govora.

Ne zaslužuje svaka priča jednaku količinu pažnje. Hrpa teksta na društvenim mrežama ostane neprimijećena od publike. To se događa iz više razloga: ljudi se nisu prepoznali u tekstu, niste dovoljno dobro ili jednostavno ispričali priču (prenijeli iskustvo), tekst nije prilagođen ciljanoj publici i slično.

Na što treba misliti kada pišete priču:

Jedan od razloga zbog čega neki tekstovi ne privuku pozornost je i taj što publika ne dobije osjećaj da je taj proizvod ili ta usluga stvoren/a za njih te da će riješiti njihov problem. Umjesto nabrajanja prednosti vašeg proizvoda ili usluge, ispričajte im ili pokažite kako je vaš proizvod već nekome pomogao. Neka se poistovjete s osobom iz priče. Ako se potencijalni klijent pronađe u vašem tekstu, svakako će se prije odlučiti kupiti proizvod. U glavi će mu/joj biti klijent koji je zadovoljan i kojem ste pomogli.

Upravo zato što je konkurencija velika, morate naći način da isti proizvod ili uslugu prikažete drugačije. Istaknite se! Ako dodate nešto neočekivano u vašu priču, ljudi će vas lakše zapamtiti i sjetit će se vas kada im bude takva usluga trebala. S razlogom ih kreirate. Na taj način prikazujete dio sebe. Većina poduzetnika dijeli iste probleme. Žele rješenje brzo i efikasno. Vaš cilj bi trebao biti da nakon pročitanog teksta poduzmu akciju – nazovu vas, pošalju upit na email, komentiraju, podijele post ili nešto slično.

Napisana priča je nešto sasvim drugačije od klasične prodaje. Vi svojim riječima uvjeravate ljude ne samo da im je to potrebno i nešto najbolje što mogu imati, već im prenosite i iskustvo i dajete slobodu da sami odluče hoće li isprobati uslugu ili kupiti proizvod, a to se osjeti i klijenti to imaju na umu.

Zašto je storytelling koristan za marketing stručnjake?

Ako već niste uvrstili pričanje priče u marketing strategiju, svakako to učinite. Da bi sadržaj smatrali privlačnim i vrijednim njihove pažnje, 55% ispitanika reklo je da ispričana priča mora biti uvjerljiva.

Vizualna slika mora biti primamljiva. Istaknute slike, uključujući animacije i dinamičku grafiku, ključne su za uključivanje publike – smatra jedna trećina ispitanih profesionalaca.

Dijalog mora biti stimulativan. 41% ispitanika izjavilo je da je ovaj element ključan radi održavanja zainteresiranosti publike za sadržaj koji im se predstavlja.

Mnogi brendovi koje su na društvenim mrežama  kratkoročno uspiju privući pažnju, ali ne uspijevaju zadržati pozornost publike.

Posao marketing stručnjaka je vrlo zahtjevan. Nije lako ispuniti želje svih ljudi, posebice onih mladih (popularni naziv milenijalaca) koji su naučeni dobiti informacije u sekundi te koji nikada nisu morali čekati omiljenu pjesmu na glazbenom programu. Naviknuti su na interaktivnost, vizualno zanimljiv sadržaj. Oni vole sadržaje koji iza sebe imaju veću priču.

Svakako je izazov razviti upečatljive priče te stvoriti nešto što će ljudi zapamtiti. Vrlo je bitno da kreatori sadržaja (eng.content creator) prihvate ove promjene i uključe sve navedene elemente u svoje priče. Naravno, ako žele pridobiti pozornost.

Želimo li razumjeti svijet oko sebe, moramo stalno tragati za novim znanjem, učiti o onome što nas okružuje ali, od neizmjerne je važnosti (ako se bavite marketingom) svakodnevno učiti o svojim klijentima, društvu, samom brendu i firmi. Tu je vaš glavni saveznik dobra priča. Zbog raznolikosti sadržaja koji im se svakodnevno nudi na društvenim mrežama, korisnici traže ne samo drugačije informacije, nego ih više zanima drugačiji prijenos tih znanja. Kako ćete im to dostaviti. Dijeljenje vlastitog iskustva je nešto što nema cijenu. To je onaj detalj zbog kojeg će se netko odlučiti raditi s vama.

Zaključak

Iz osobnog iskustva znamo da ljudi reagiraju bolje na obične, svakodnevne priče. Nemojte se zamarati s ‘fancy’ riječima, izrazima koji su komplicirani samo da biste ispali pametniji. Ljudi bolje reagiraju na prirodne i obične riječi. Dajte im primjere kako ste nekome pomogli, neka se u istoj sekundi pronađu u vašem primjeru i uspjeh je zagarantiran. Onda možete očekivati ‘boom’ na društvenim mrežama. Imajte na umu da pričate priču za klijenta, ne za sebe. Govorite o sebi i svom iskustvu, iskustvu drugih ljudi kojem ste svjedočili, ali priča na kraju mora biti kreirana za njih – njima treba pomoći, a ne prikazati vašu genijalnost i posebnost. Neka se zbog ispričane priče osjećaju posebno.

Related Articles

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *