Veljača je doba godine kada još uvijek imamo vremena promijeniti stare navike, novogodišnje odluke ipak ostvariti – zato Amerikanci veljaču nazivaju National Time Management Month.

Priznajte, jeste li ikada doživjeli da vam dan proleti a da nemate pojma što ste radili? Pa zatim mjesec, godina? Ne brinite, svi smo to barem jednom u životu doživjeli. No, ovih 17 savjeta će vam pomoći vratiti kontrolu u svoje ruke:

A što drugo nego analiza – na što odlazi vaše vrijeme? Koji zadaci vam oduzimaju najviše vremena – što sporije radite? Zapišite u mobilni telefon ili na običan papir što radite 5 dana u tjednu.

Ciljšto želite postići, u kojem vremenskom periodu, što morate napraviti da bi ostvarili zacrtane ciljeve – jesu li mjerljivi, realni i dostižni. Vrlo je bitno držati se ciljeva kako ne bi zalutali. U startu se zapitajte želite li ostvariti sve navedeno. Kada nađete motivaciju možete krenuti u borbu s vremenom!

Online aplikacije – na tržištu postoji mnogo aplikacija (ne samo za organiziranje vremena) preko kojih ćete pratiti svoje zadatke tijekom radnog tjedna.Rasporedite ih po važnosti, hitnosti i vremenu koje je potrebno da bi se zadatak izvršio.

Isplanirajte cijeli tjedan u subotu – ako isplanirate tjedan prije – kada dođete na posao lakše ćete se usredotočiti na prioritete. Za ponedjeljak ostavite lakše zadatke koji ne iziskuju puno energije. Za utorak i četvrtak ostavite kreativne i komplicirane zadatke. Srijeda je najbolja za sastanke. A petak neka bude dan za planiranja i povezivanje s klijentima i suradnicima. Vrijeme će vam uštedjeti i plan za društvene mreže.

Dnevni plan je također bitan za motivaciju – prvih 30 minuta kreirajte dnevni plan koji je u skladu s tjednim zadacima. Nekada se pojave neočekivani zadaci tijekom dana – njih uvrstite u posebnu listu pored liste – napravi. To će pridonijeti osjećaju zadovoljstva na kraju dana, kada vidite da ste riješili primarne i neočekivane zadatke u danom roku.

Ako ste poduzetnik, prije nego zakažete sastanak s vašim zaposlenicima odredite ciljeve sastanka – o čemu želite pričati, koji problem se mora riješiti, koji su planovi za sljedeće dane – tj. na što se morate fokusirati kako ne bi gubili dragocjeno vrijeme.

Odredite vrijeme završetka određenog zadatka – u glavi si stvorite deadline i držite se plana. Istražite koji zadaci zahtijevaju više vremena nego što ste planirali. Ako si postavite vrijeme do kojeg ga morate izvršiti – bit ćete fokusiraniji da odradite zadatak što prije.

Najvažniji zadaci prvi – Jeste li primijetili da su najproduktivniji prvi radni sati? Iskoristite ih mudro – započnite s najvažnijim i najzahtjevnijim zadacima odmah ujutro. Ako odradite zahtjevne zadatke rano – imat ćete volje i snage nastaviti dalje istim tempom.

Riješite se smetnji- naravno prvo morate znati kako volite raditi – smeta li vam glazba u pozadini ili ne, email, mobilni telefon. Ako shvatite da vas dekoncentrira, ugasite tonove na mobitelu, ugasite email i glazbu i fokusirajte se na zadatak.

Nemojte čekati inspiraciju – život nije američki film gdje umjetnici čekaju trenutak kada će pisati knjigu ili skladati melodiju. Mislite da gubite vrijeme ako čekate inspiraciju? Da, istina je. Motivirajte se i napravite sve što morate iako mislite da nije pravo vrijeme za to. Krenite raditi zadatak i ne dajte da vas nešto omete.

Ako nije savršeno, nije dobro – težiti savršenstvu nije baš mudra odluka, hoće li ikad nešto što kasnije napravite biti dovoljno dobro? Da bi bio stručnjak u onome što radiš moraš puno puta pogriješiti, donijeti krivu odluku kako bi iz toga naučio nešto. Gledaj svaki korak kao test – eksperiment – korak prema znanju.

Odmorite između zadataka – znate li koliko dugo mozak može biti fokusiran? Oko 90 minuta. Uzmite si pauzu svakih 90 minuta kako bi mogli nastaviti dalje normalno raditi bez poteškoća. Ako radite dekoncentrirani više ćete griješiti – a to je gubljenje vremena zar ne?

Dok čekaš…. Iskoristi taj prazan hod, odgovori na email poruke, pregledaj propuštene pozive… Tko kaže da red u banci mora biti gubitak vremena- pogledaj koristan videozapis – nauči nešto novo. Svaki trenutak iskoristi pametno.

Zaboravite na multitaskingradite na samo jednom zadatku u određenom trenutku. Ako radite više stvari odjednom – opet u fokusu možete imati samo jedan zadatak – a ako je tako onda ostali pate i ne dobivaju svu vašu pozornost. Ako hoćete kontrolirati vrijeme fokus mora biti isključivo na jednom zadatku.

Pokušajte eliminirati loše navike – svi imamo loše navike – no te navike nam oduzimaju vrijeme. Ako besciljno surfate društvenim mrežama, gledate cijelu sezonu serije u jednom popodnevu – probajte izbjeći te stvari. Ili ako već ne možete – odredite si sat vremena na dan (ali poštujte to) kada ćete raditi ništa- jer budimo iskreni, nemoguće je 24 sata na dan biti savršen, raspoređen i stizati sve – svima nam treba oduška od svakodnevnih obaveza i briga.

Fizička aktivnost – svi znamo da sport ima veliki značaj u svakodnevnom životu, ako ti je posao stresan – najbolji način da se oslobodite negativne energije je sport – nađite nešto u čemu uživate i krenite Pogotovo ako većinu vremena na poslu sjedite za računalom. Kada ispraznite baterije bit ćete spremni za sve druge izazove.

A motivacija? Nijedan kanal ili osoba na internetu neće vam pomoći ako vi to prvi ne dopustite i ako to uistinu ne želite. Ali ako ipak želite uspjeti – nađite motivacijske govornike – na YouTube-u, nekoga iz obitelji kome vjerujete. Nađite inspiraciju u ljudima, trenutcima i uživajte u svakom trenutku.

Držite li se ovih savjeta? Planirate li svoje vrijeme? Ako ne znate odakle krenuti, ne možete odrediti prioritete, ne uspijevate odraditi zadatke na vrijeme – javite se (jer vrijeme leti) i pomoći ćemo!