Što čini identitet brenda? Je li to logo, odabir boje, stil ili infografika? Da, sve to – uz nekoliko dodatnih detalja.
Marty Neumeier definira identitet brenda kao vanjski izražaj uključujući zaštitni znak (žig), ime, komunikaciju i vizualni izgled. Možemo reći da je brend priča, osjećaj i komunikacija s ljudima.
Identitet brenda je komunikacija sa svijetom, način na koji ćete se istaknuti – biti drugačiji od vaše konkurencije te ono što sami odlučite da će potaknuti publiku da vam vjeruje ili da se odluči za vaš proizvod ili uslugu.
Veliki brendovi kao što su Apple, Lego, Casper su uspjeli zato što znaju tko su i zašto postoje. Velike kompanije koriste sve moguće prilike da nam prikažu glavne karakteristike poslovanja.
Potrebno je izgraditi brend koji će na pravi način prenijeti suštinu i koji je dovoljno fleksibilan da se poveže s publikom. Da bi to postigli potrebno je vrijeme, tim ljudi koji zna što radi i najvažnije – potpuno razumijevanje samog brenda.
Kako izgleda strategija brenda?
Strategija brenda je detaljan plan koji pokazuje što želite ostvariti i kako ćete doći do toga.
Potrebno je razumjeti pravu vrijednost brenda, odrediti koje će riječi, priče i fraze pomoći za ostvarenje cilja i prenošenje poruke publici – koji su vaši prioriteti i ciljevi. Vrlo je važno znati kako prenijeti poruku javnosti.
Što čini identitet brenda posebnim?
Pri dizajniranju vašeg identiteta trebali biste kreirati iscrpan vizualni jezik koji se može primijeniti na sve – od web stranice do ambalažnog pakiranja. Identitet brenda mora imati:
- logo, boje, tipografiju, dizajn, fotografije, ilustracije, ikonografiju, vizualizaciju podataka, interaktivne elemente – video i web dizajn
Dizajn mora biti drugačiji kako bi se mogao izdvojiti od konkurencije i pridobiti pozornost. Neka bude primjenjiv za sve što ćete ikad trebati.
Pamtljiv – sjetite se Apple – sam logo je dovoljan, ne morate vidjeti ime firme da bi prepoznali proizvod, zar ne?
Fleksibilan – kako bi se mogao razvijati i rasti zajedno s brendom.
Privlačan – svaki dio komplementira identitet brenda.
Primjenjiv – jednostavan za korištenje – ako mislimo na dizajnere.
Napravite istraživanje
Nakon što započnete s dubinskim istraživanjem, vidjet ćete kako vizualni jezik djeluje i je li to ono što ste željeli postići. Istražite ljude kojima se obraćate – što više informacija prikupite bolje za vas – lakše ćete komunicirati s njima i saznati što žele. Isto tako, važno je istražiti što rade kolege – protiv koga se borite – tko je vaša konkurencija, na koji način oni komuniciraju, kako mogu biti drugačiji. Istraživanje će vam pokazati gdje je vaš brend trenutno.
Kreirajte buyer personu
Zamislite vaš brend kao lice koje je u interakciji s cijelim svijetom. Sve što kreirate predstavlja nešto vaše – nešto što se može povezati s vama (vašim poslovanjem). No, ne smijete samo misliti na sebe i što vi želite –zapitajte se kakva osoba ili firma morate biti da bi vaši klijenti željeli komunicirati s vama – što oni žele dobiti od vas, a što žele dobiti od vaših usluga – kako ćete im poboljšati život. Vjerujem da će vam pomoći naši savjeti kako kreirati buyer personu.
Upoznajte konkurenciju
Ako ne znate protiv koga se borite, kako ćete ostvariti zacrtano? Svrha brendiranja je zapravo stvoriti nešto novo, drugačije i unikatno. Ne da je samo važno znati i razumjeti tko je vaša konkurencija, nego je potrebno usporediti vaš brend s drugima – u samoj percepciji i prezentaciji.
Obratite pozornost na to kako konkurencija koristi vizualne elemente, trendove, osobnost brenda …
Možete kreirati i online upitnik za zaposlenike kako biste dobili dojam što sve treba popraviti i na koji način. Ujedno ćete dati do znanja svom timu da vam je stalo do njihovog mišljenja i dobit će osjećaj da su i oni zaslužni za razvoj brenda i napredak firme – a to i je vaš cilj, zar ne?
Izgradite identitet
Slijedi najzanimljiviji i naravno, najteži dio – kako riječ pretvoriti u sliku – cilj, vrijednosti, osobnost firme. Sada je vrijeme da odlučite kako ćete komunicirati pomoću grafike.
Identificira firmu kroz korištenje znaka, zastave, simbola ili potpisa. Oni su tu da istaknu, ne da objasne. Bitnije je što logo znači nego kako izgleda. Možemo reći da je logo kao osoba – treba biti nešto prepoznatljivo i pamtljivo. Vi najbolje znate što želite postići – uzmite olovku i papir i sami nacrtajte logo – prenesite poruku u crno bijeloj tehnici – tako ćete kreirati nešto dovoljno snažno na svoj način.
Boje
Proučite palete boja, što koja znači – što predstavlja, gdje se najviše koristi. Preko boje ćete se na još jedan način razlikovati od drugih brendova. Razmišljajte da odabranu kombinaciju boja morate svugdje koristiti – mora biti prikladna i za web stranicu, društvene mreže, razne grafike, videozapise, letke, vizitke, majice, upaljače i sl. Pisali smo o značenju boja na web stranici – svakako se prisjetite.
Tipografija
Trebala bi biti oblikovana prema vašem logu. Ograničite se na 2- 3 fonta koja ćete uvijek i u svakoj prilici koristiti. Font je način raspoznavanja i odvajanja od drugih.
Fotografija
Mislite na filtere koje ćete koristiti, dimenzije, kut. Prilagodite fotografiju standardima (za npr. društvene mreže). I sami znate da je fotografija ta koja privlači ili odbija ljude – stvorite standard koji će se povezivati s vašim brendom – čim vide fotografiju da pomisle na vas.
Ilustracija
Morate razmišljati kako će ilustracija surađivati s dizajnom, fotografijom, sadržajem i samom vizijom poslovanja kojim ste se odlučili baviti. Ona je tu da prikaže stvari na malo drugačiji način, nešto što se ne vidi baš svaki dan – nešto što nije obično.
Ikonografija
Uočena vrijednost s kojom se klijenti identificiraju. Ikone prenose poruku. Zauzimaju puno manje mjesta nego riječi – a govore mnogo više, prenose informaciju u jednoj sekundi. Pomažu lakšem snalaženju na web stranici. Bolje razumijevanje tko ste, što nudite, zašto odabrati vas – što ste napravili da se istaknete – odvojite od drugih, na koje sve načine možete interpretirati svoje ideje, granu djelovanja ili čak simbole (vrijednosti – kulturna dobra, nematerijalno bogatstvo, karakteristike, proizvode….) vlastite države, grada – sve naravno ovisi o vašem cilju i viziji. Razmislite što može biti ikonografija vašeg poslovanja – što će unijeti harmoniju i balans cjelokupnom dizajnu?
Vizualizacija podataka
Rijetko tko voli čitati statistička istraživanja s hrpom brojeva. No, ako ste proveli istraživanje ili želite pokazati i dokazati zbog čega se treba odlučiti za vašu uslugu ili proizvod, kreirajte zanimljiv sadržaj. Ali naravno, vizualno. Imate na raspolaganju grafikone i tablice, možete kreirati zanimljiv vizual koji će zamijeniti 10 stranica teksta u PDF formatu. Koristi se kada želite bitne informacije prikazati na čist i zanimljiv način.
Interaktivni elementi
Na koji način ćete privući klijente svakako morate sami odabrati – videozapisi, web dizajn – web stranica i brošura su interaktivni elementi koji će zasigurno pomoći ostvarenju ciljeva. Preko videozapisa se možete povezati s klijentima, prikazati im onu običnu stranu – ljudsku. Podijeliti s njima dio sebe ili ih educirati na zanimljiv i interaktivan način. Web stranica je nešto bez čega ozbiljan biznis ne može – to je osobna iskaznica poslovanja – prilika da na jednostavan način pokažete sve što radite, s kim surađujete, priznanja koja ste dobili, informacije o lokaciji vaše trgovine, kako vas mogu kontaktirati i slično. A brošura? Vrijeme je novac. Omogućite posjetiteljima web stranice jednostavno preuzimanje brošure – tko ste, što radite, kako ste pomogli drugim ljudima, koje proizvode imate u ponudi, zašto odabrati vas a ne konkurenciju, kako će vaša usluga pomoći njima, koje probleme rješavate i sl., ali naravno na zanimljiv način – to vam je ujedno i prilika da pokažete dizajnerske sposobnosti. Neka se odmah na prvoj stranici brošure ljudi povežu s vama, vašim stilom pisanja, fotografijama, logom i ilustracijom.
Zaključak
Brendiranje je alfa i omega vaše firme. Vaši – što, kako i zašto. Odgovor na pitanje što vi radite, kako (na koji način) i zašto – što se krije iza svega toga. Brend je nešto što će ili uvjeriti ljude da vam daju svoje povjerenje ili nešto što će ih otjerati od vas. Nemojte krenuti s pretpostavkom da je brend samo zarada, profit i prodaja. Brend mora biti (trebao bi biti) puno više – ostvarivanje ciljeva i vizija, gradnja povjerenja, pomaganje zajednici (npr. prikupljanje novca u humanitarne svrhe, zapošljavanje starijih osoba, prikupljanje odjeće, obuće za sumještane…. ). Naglasili smo kako brend mora imati nešto vaše – kroz brend pokažite osobnost i što vas čini drugačijom osobom.